الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی قبل از قطع تلفن ثابت
الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی قبل از قطع تلفن ثابت

آی‌سی‌تی نیوز – مطابق با اعلام رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به علت بدهی به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند. به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان در این باره گفت: تمامی […]

آی‌سی‌تی نیوز – مطابق با اعلام رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به علت بدهی به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان در این باره گفت: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت بر اساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید پس از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع‌رسانی کنند.

وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت افزود: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به ۸۰ درصد حد نصاب برسد، اپراتور باید به مشترک اطلاع‌رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را به عنوان مهلت پرداخت بدهی تعیین کند.

امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترک و تعیین زمان ۷۲ ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان دوره صورتحساب گیری و مهلت‌های تعیین شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تاکید بر پرداخت به موقع قبض‌های تلفن ثابت از سوی مشترکان اظهار کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرآیند قطع خطوط تلفن ثابت را بر اساس مصوبه ۳-۲۰۷ رعایت کنند. عدم رعایت این فرآیند به ویژه اطلاع‌رسانی به مشترکین تخلف محسوب می‌شود و مشترکین می‌توانند در صورت بروز این تخلف و عدم اطلاع‌رسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.