افزایش نبرد فناورانه چین و آمریکا
افزایش نبرد فناورانه چین و آمریکا
یکی از نمایندگان بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین (CPC) خواستار تلاش‌های بیشتر برای توسعه فناوری‌های رایانه‌ای بومی در این کشور شده است.

به گزارش فارس به نقل از سی جی تی ان، هو ویوو در این مورد گفت: «صنعت فناوری اطلاعات چین عمدتاً مبتنی بر دو پلتفرم فناوری خارجی است: اولی “Wintel” که ترکیبی از تراشه های مایکروسافت ویندوز و اینتل است و دومی AA، که ترکیبی از تراشه های مبتنی بر Arm و اندروید است. چین باید سیستم عامل خاص خود را توسعه دهد. من فکر می کنم باید عزم برای دستیابی به موفقیت وجود داشته باشد.»

پس از اینکه ایالات متحده هوآوی غول ارتباطات چینی را در لیست سیاه قرار داد، بسیاری از شرکت های چینی شروع به سرمایه گذاری بیشتر در زمینه فناوری داخلی کردند تا دیگر به شرکت های خارجی وابسته نباشند. حزب کمونیست چین «افزایش اتکاء به خود» در فناوری علمی را به عنوان یکی از اهداف اصلی برای پنج سال آینده اعلام کرده است.

هو گفت: «صنعت فناوری اطلاعات ما باید به دنبال تولید تراشه های مختلف و بومی سازی فرآیند تولید در حوزه فناوری اطلاعات باشد. چین باید تا آخر به خود متکی باشد، به این معنی که وابستگی چین به محصولات فقط باید توسط منابع انسانی و طبیعی محدود شود، نه فناوری. »

هو و شرکت تحت رهبری او در حال توسعه نوع جدیدی از تراشه‌های عمومی با معماری بومی به نام LoongArch بوده‌اند که مسیری متفاوت از دیگر تراشه‌های چینی دارند که با دریافت مجوزهایی از شرکت اینتل مستقر در ایالات متحده یا Arm مستقر در بریتانیا خریداری یا مونتاژ می‌شوند.