اتهام FBI: هکرهای ایرانی فعال شده‌اند
اتهام FBI: هکرهای ایرانی فعال شده‌اند
پلیس فدرال آمریکا طی ادعاهایی هشدار داد که هکرهای ایرانی دوباره در آستانه انتخابات این کشور، فعال شده‌اند.

به گزارش سایبربان به نقل از ان بی سی؛ پلیس فدرال آمریکا مدعی است گروه هکری وابسته به دولت ایران که سعی در مداخله در انتخابات سال ۲۰۲۰ به‌صورت آنلاین به‌عنوان “پسران افتخار” را داشته است، در حال حاضر فعال بوده و یک عامل تهدیدکننده برای انتخابات پیش رو است.

این گروه که آژانس‌های فدرال می‌گویند تحت نظر یک شرکت امنیت سایبری ایرانی فعالیت می‌کند، مشغول انجام عملیاتی برای هک و نشت اطلاعات است و ممکن است سازمان‌های آمریکایی را هدف قرار دهد.

در اکتبر سال ۲۰۲۰، اف بی آی اعلام کرد که ایران در پشت مهم‌ترین تلاش خارجی برای تأثیرگذاری در انتخابات ایالات‌متحده در آن سال بوده است. دموکرات‌ها که برای رأی دادن در فلوریدا ثبت نام کرده بودند و این موضوع باعث می‌شد که اطلاعات رأی‌دهندگان در دسترس عموم باشد، در هفته‌های قبل از انتخابات ایمیل‌های ارعاب کننده‌ای را دریافت کردند و در آن ایمیل‌ها به آن‌ها دستور داده شده بود که جمهوری‌خواه شوند. ایمیل‌ها تحت عنوان “پسران افتخار”، گروه افراطی طرفداران ترامپ، امضا شده بودند.

ایران در آن زمان این دخالت‌ها را قویاً رد کرد. ماه بعد، وزارت دادگستری ایالات‌متحده دو فرد ایرانی را در این موضوع متهم کرد و گفت که آن‌ها سعی کرده‌اند ثبت نام رأی‌دهندگان را در ۱۱ ایالت به خطر بی اندازند و در یک مورد نیز موفق شده‌اند. در سال ۲۰۲۱، وزارت خزانه‌داری امریکا، یک شرکت ایرانی و شش شخص وابسته به آن را به دلیل “انجام عملیات آنلاین برای ارعاب و تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان آمریکایی و نیز تضعیف اعتمادبه‌نفس رأی‌دهندگان و ایجاد اختلاف‌نظر در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۰” تحریم کرد.

اف بی آی در یادداشت روز پنجشنبه خود هشدار داده است که این تکنیک‌ها ممکن است برای هدف قرار دادن اشخاص آمریکایی نیز استفاده شود.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه تا ۱۰ میلیون دلار را به‌عنوان پاداش برای کسب اطلاعات در مورد هکرهای ایرانی قرار داده است.

اف بی آی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها در هفته‌های اخیر گفته‌اند که آن‌ها هیچ مدرکی مبنی بر آماده‌سازی دشمن خارجی برای عملیات مهم سایبری که زیرساخت‌های انتخاباتی ایالات‌متحده را هدف قرار می‌دهند، مشاهده نکرده‌اند؛ اما این عملیات هیبریدی یا نفوذ “محتمل” است.

آمریکا در حالی این اتهامات را علیه ایران مطرح می‌کند که خود در دخالتی آشکار و به بهانه کمک به مردم ایران از اغتشاشگران ایرانی حمایت همه‌جانبه و رسانه‌ای کرد و انواع دروغ‌پراکنی‌ها را در حوادث اخیر علیه ایران منتشر کرد.

این در حالی است که حتی خود خبرنگاران آمریکایی هم اذعان دارند اگر آمریکا قصد حمایت از مردم ایران را دارد بهتر است ابتدا تحریم‌های ظالمانه را رفع کند.