۱۰سال محرومیت برای استفاده از وسایل ارتباطی در کنکور
۱۰سال محرومیت برای استفاده از وسایل ارتباطی در کنکور
رییس شورای حفاظت آزمون سراسری گفت: استفاده داوطلبان از هرگونه وسایل ارتباطی الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در زمان برگزاری آزمون سراسری ممنوع است و موجب محرومیت یک تا ۱۰ ساله از شرکت در کنکور می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین حاجیلو در نشست شورای حفاظت آزمون سراسری با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری افزود: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل بدون استفاده از آنها نیز به محرومیت در آزمون سراسری منجر می‌شود.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از نهادهای امنیتی و انتظامی در شناسایی و رصد سوداگران کنکور در شبکه‌های اجتماعی مجازی تصریح کرد: قانون در تشدید مجازات افراد متخلف در شبکه‌ها و گروه‌ها صراحت دارد و ارتکاب هر یک از اعمال تخلف آمیز مرتبط با آزمون سراسری در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه به تناسب نوع جرم می‌تواند به حبس از یک تا پنج سال نیز منجر شود.

حاجیلو با تأکید بر اینکه والدین و به ویژه داوطلبان تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند، گفت: یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریعتر از این شبکه‌ها خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

حاجیلو اظهار داشت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و همه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی همکاری بسیار خوبی با سازمان سنجش دارند و شرایط برای برگزاری یک آزمون سالم، ایمن و مطمئن آماده است.

رییس شورای حفاظت آزمون سراسری اضافه کرد: آمادگی‌های لازم در سطح استان‌ها به وجود آمده و آموزش مناسبی به عوامل حفاظتی نیز داده شده تا توان کنترل هر نوع تخلفی را داشته باشند.

کنکور امسال برای داوطلبان پنج گروه آموزشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی،علوم انسانی و دو رشته شناور هنر و زیبان های خارجی روز پنج شنبه نهم تیر آغاز و روز شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ پایان می یابد.