فیلتر ۱۷۰ هزار فایل در شبکه شاد
فیلتر ۱۷۰ هزار فایل در شبکه شاد
مدیرعامل فنی شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد» با بیان اینکه سامانه پایش هوشمند به محض اینکه محتوا را غیراخلاقی تشخیص می‌دهد، پاک می‌کند، گفت: از دی ماه سال گذشته تا کنون 170 هزار فایل فیلتر شده است.

علی‌ کاظم‌زاده مدیرعامل فنی شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد» در گفت‌وگو با فارس در خصوص گلایه‌های نسبت به وجود مطالب غیراخلاقی در شبکه «شاد»، اظهار کرد: یک پایش هوشمند از دی ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به تصاویر و فیلم‌های ویدئویی در شبکه «شاد» آغاز شده است که در سه گروه محتوای مستهجن، غیراخلاقی و نامناسب (خشونت‌آمیز)، محتواها را پایش می‌کند.

وی ادامه داد: محتواهای پایش شده توسط اپراتور یکبار دیگر پایش می‌شود و صحت سنجی می‌شود تا سامانه ارزیابی شود یعنی با نظارت دسته‌بندی توسط اپراتور، هوش سیستم تقویت می‌شود.

کاظم‌زاده با بیان اینکه سامانه به محض اینکه محتوا را غیراخلاقی تشخیص می‌دهد، پاک می‌کند، گفت: از دی ماه سال گذشته تا کنون ۱۷۰ هزار فایل فیلتر شده است.

وی با اشاره به همکاری خوب شبکه آموزشی «شاد» با پلیس فتا، افزود: پلیس فتا روزانه حدود ۱۰ درخواست می‌فرستد تا کلاهبرداری‌ها و مطالب غیراخلاقی و مستهجن به حداقل برسد.

مدیرعامل فنی «شاد» ادامه داد: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ محتوا در روز فیلتر می‌شود که بخشی فایل‌های مستهجن، غیراخلاقی و نامناسب است و بخشی از آن‌ها موارد متنی است که کلاهبرداری است که مثلاً فردی درخواست کرده است که کُد ورود دارد.

وی تصریح کرد: در روز ۱۰ میلیون فایل به طور میانگین بررسی می‌شود.