اداره فضای مجازی در وزارت علوم راه‌اندازی شد
اداره فضای مجازی در وزارت علوم راه‌اندازی شد
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به افزایش حضور دانشجویان در فضای مجازی، اداره فضای مجازی در معاونت فرهنگی وزارت علوم راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین کلانتری در همایش سه روزه روسای دانشگاه های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: ما شاهد شرایطی هستیم که کرونا تاثیرهای عمیقی بر آموزش مجازی، عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گذاشته است، حتی موجب تغییر زیست دانشجویابی و استادان شده است.

وی درباره حضور دانشجویان و دانش آموزان در فضای مجازی، یادآور شد: محصولات آموزش و پرورش در دانشگاه ها مستقر می شود و امتداد نتیجه حضور در فضای مجازی را در دانشگاه ها هم می بینیم. از سوی دیگر با نابسامانی در فضای مجازی و رسانه ای دانشگاهی و توان رسانه ای جریان های معاند مواجه هستیم، برای حضور دانشجویان در فضای مجازی آمادگی و توانایی نداشتیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم ادامه داد: دانشجویان در فضای مجازی بودند در حالی که کل ساختار فرهنگی برای فضای واقعی ساخته شده بود، به دلیل محدود بودن ساختارها در وزارت علوم و اتخاذ تصمیم قاطع، اداره فضای مجازی در معاونت فرهنگی وزارت علوم در نظر گرفته شد.

کلانتری درباره هویت دانشجویی به این نکته اشاره کرد که دانشجو هویت خود را جدا از جامعه نمی داند و به تبع آن، بسیاری از فعالیت های فرهنگی در دانشگاه رقم می خورد.

وی همچنین اظهار داشت: رصد دقیقی از فضای آموزش عالی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با طرح سیمای دانشجویی انجام می دهیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم درباره ادغام معاونت های دانشگاه ها هم خاطرنشان کرد: در بحران کرونا معاونت‌ های دانشگاه ها ادغام و کارشناسان فرهنگی هم جا به جا شدند؛ بنابراین احیای هویت دانشگاهی باید در دستورکار باشد.

کلانتری به ضعف حمایت از فعالیت‌ های دانشجویی اشاره و تاکید کرد: شوراهای دانشگاه ‌ها را باید جدی گرفت چرا که اعتراض های زیادی در این زمینه از سوی دانشجوها مبنی بر اجرایی نشدن درخواست های آنها مطرح می شود.