اینستاگرام در اقدامی آزمایشی، به بعضی از کاربران اجازه خواهد داد «توصیه محتوا» در این پلتفرم را تنظیم کنند و در واقع، الگوریتمی را که مشخص میکند کدام پستها و ویدیوها در فید آنها به نمایش درآید را ریاستارت کنند.
به گزارش ای سی تی نیوز، این تغییر فقط یک آزمایش است، اما به زودی در سطح جهانی عرضه خواهد شد و برای این طراحی شده است تا اگر کاربران متوجه شوند محتوای موجود در فید اینستاگرام آنها، دیگر با علایقشان مطابقت ندارد، آن را تغییر دهند.
اینستاگرام در اوایل سال جاری، کنترلهای حریم خصوصی جدیدی را اعلام کرد که به کاربران نوجوان اجازه میدهد موضوعاتی را که میخواهند بیشتر ببینند، مانند کتاب، سفر، آشپزی یا ورزش، انتخاب کنند. این پلتفرم در حال حاضر به کاربران اجازه میدهد تا به اشتراک بگذارند آیا به ویدیوهایی که به آنها توصیه میشود علاقه دارند یا نه و سیگنالهای دیگر را هم برای تصمیمگیری درباره اینکه چه چیزی را به آنها نشان دهد در نظر میگیرد؛ برای مثال، آیا کاربر، پستی را دوست دارد یا به اشتراک میگذارد.
ریست الگوریتم توصیه، همچنین به کاربران این فرصت را میدهد تا در صورت تمایل، حسابهایی را که دنبال میکنند و مایل به حذف آنها هستند را بررسی کنند. شرکت متا، روز سهشنبه، در یک پست وبلاگ نوشت: میخواهیم مطمئن شویم که همه افراد در اینستاگرام، به خصوص نوجوانان، تجربیات ایمن، مثبت و متناسب با سن خود دارند و احساس میکنند زمانی که در اینستاگرام میگذرانند ارزشمند است. میخواهیم به نوجوانان راههای جدیدی برای شکلدهی به تجربه اینستاگرامی خود بدهیم تا بتوانند همچنان شور و علایق آنها را منعکس کنند.
شرکت متا، محتوای بیشتر مرتبط با سرگرمی را در اینستاگرام توصیه کرده و از اخبار و سیاست فاصله گرفته، زیرا به دنبال افزایش زمانی است که کاربران جوانان در پلتفرمهای این شرکت سپری میکنند. این شرکت همچنین برای رقابت بیشتر با تیکتاک، محتوای بیشتری را از حسابهای غریبه یا افرادی که کاربران از قبل دنبال نمیکنند، توصیه میکند.
الگوریتم تیکتاک که عامل رشد سریع این اپلیکیشن شناخته میشود، با توصیه محتوای یک کاربر، به افرادی که از قبل او را دنبال نمیکنند، به وایرال شدن پستها کمک میکند. بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از تیکتاک، استفاده میکنند که بسیاری از آنها نوجوان هستند و هر روز ساعتها ویدیو تماشا میکنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تیکتاک در سال گذشته، ویژگی معرفی کرد که به کاربران اجازه میداد فیدهای ویدیوی خود را ریست کنند و یک بهروزرسانی هم فراهم کرد که کمک میکند نوجوانان محتوای مضر کمتری مشاهده کنند.