۲۲ آذر ۱۴۰۳

شرایط و ضوابط

سیاست حفظ حریم خصوصی

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری برای خدمات رسانی مطلوب به مردم اولویت نیروی انتظامی است، از اجرایی شدن گام اول پروژه هوشمندسازی کلانتری و پاسگاه ها در ۴۲۰ کلانتری هدف با حضور فرمانده ناجا همزمان با هفته قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه بهره گیری از فناوری در حوزه ماموریتی پلیس پیشگیری موجب افزایش سرعت، دقت و صحت عمل بیشتر می شود، افزود: خط مقدم و مشترک نیروی انتظامی و مردم کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها هستند و بیشترین گفتمان و ارتباط شهروندان با پلیس از کوپ‌ها آغاز می شود لذا با توجه به حجم و تنوع ماموریت‌ها و میزان امداد خواهی مردم، استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین در عصر حاضر و در حوزه ماموریتی پلیس پیشگیری نه تنها لازم بلکه امری ضروری است.

وی ادامه داد: تشکیل سالانه ۵ میلیون پرونده در کوپ‌ها، بدرقه یک میلیون و ۳۰۰ هزار متهم و زندانی در طول سال و مراجعه بیش از ۲۵ میلیون نفر از شهروندان به کلانتری‌ و پاسگاه ها برای دریافت خدمات انتظامی و اجتماعی، عزم ناجا را برای سرعت‌دهی و شتاب بخشیدن به فرآیند خدمات‌رسانی به جامعه هدف از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بیشتر کرد.

این مقام پلیس پیشگیری کشور با تاکید بر اینکه ارتقاء خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه، هدف اصلی نیروی انتظامی است اظهار داشت: با تلاش ارزشمند و قابل تقدیر معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا و قوه قضائیه، طرح ارتباط الکترونیکی کلانتری‌ها و دادسراها که از گذشته مطرح بود از نیمه دوم سال ۹۹ بطور جد در دستور کار پلیس پیشگیری ناجا، معاونت فاوا ناجا و دستگاه قضائی قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات مدیریتی و کارشناسی و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم امسال موفق شدیم در گام اول همزمان با هفته قوه قضائیه طرح “شهدای کوپ” را با حضور سردار فرمانده ناجا در ۴۲۰ کلانتری هدف و در سراسر کشور با هدف تبادل الکترونیکی پرونده بین کلانتری‌ها و دادسراها به مرحله اجرا درآوریم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه پروژه هوشمندسازی کلانتری و پاسگاه ها دارای بخش‌های متعددی است که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد در خصوص ضرورت عملیاتی سازی گام اول هوشمندسازی در ۴۲۰ کلانتری افزود: طرح شهدای کوپ متمرکز بر کلانتری‌هایی است که حدود ۶۰ درصد سرقت‌ها و حجم انبوه مراجعه کنندگان را در بین ۳‌ هزار کلانتری فعال به خود اختصاص داده‌اند لذا از دیدگاه مدیریتی ضرورت داشت برای تسریع در روند ارسال و دریافت مستندات پرونده‌های متشکله بین کلانتری‌ها و دادسراها، ۴۲۰ کلانتری شناسایی شده و در اولویت قرار گیرند.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در صدد هستیم گام‌های موثری برای تسریع در خدمات رسانی به شهروندان برداریم.


برچسب ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط
دسته بندی ها
پست های اخیر
برچسب ها