آیسیتی نیوز – یک آموزگار اول ابتدایی عدم یادگیری دانشآموزان، نبود نظارت والدین، نداشتن گوشی و اینترنت را از مهمترین دغدغه معلمان و کارکنان اجرایی در آموزشمجازی دانست.
فاطمه کاریمقدم، در گفتوگو با پانا گفت:«تدریس پایه اول نسبت به پایه های دیگر، مشکلات خاص خودش را دارد. زیرا هیچگونه آشنایی با حروف الفبا و خواندن و نوشتن ندارند. بنابراین تمام مراحل آموزشی از طرز قلم گرفتن و تمرین نوشتن نیاز به آموزش حضوری دارد تا با نظارت معلم یادگیری بیشتر و بهتر انجام شود.»
او تاکید کرد:«شرایط کرونایی و تدریس غیرحضوری، مشکلاتی را برای والدین نیز ایجاد کرد، از جمله آشنا نبودن با فضای مجازی و یا مهیا نبودن امکاناتی چون گوشی پیشرفته یا عدم تهیه اینترنت و همچنین نداشتن وقت کافی جهت پیگیری و نظارت بر فعالیتهای دانش آموزان به دلیل نبودن در خانه. همچنین تدریس و ارزشیابی در پایه اول، با توجه به اینکه از مهم ترین پایههای تحصیلی است، به درستی و با دقت انجام نمی شود و این نیز باعث میشود که دانش آموزان ضعیف تر به پایه های بالاتر وارد شوند.»
کاریمقدم گفت: «قبل از شیوع کرونا و در زمان عادی، دانشآموز، حداقل ۵ ساعت از روز را در مدرسه بود و با معلم خود تعامل داشت. بحث املا و روخوانی برای دانش آموز تکرار میشد که خود باعث تقویت یادگیری در دانش آموز بود. در شرایط کرونا، در خانه این میزان کار کمتر شد و این بر روی یادگیری دانش آموز قطعا تاثیر منفی دارد.
این آموزگار بیان کرد:« دانشآموزان می توانند از برنامه شاد در آینده برای بیان مطالب فراموش شده، تکالیف، نکات، توضیح مجدد برخی مطالب مهم و ارتباط با اولیا دانش آموزان استفاده کنند.»