اخذ مجوز برای مقطع کارشناس ارشد رشته بازی‌های رایانه‌ای
اخذ مجوز برای مقطع کارشناس ارشد رشته بازی‌های رایانه‌ای

آی‌سی‌تی نیوز – عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت از اخذ مجوز نهایی و اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب دانشجوی کارشناسی ‌ارشد در رشته بازی‌های رایانه‌ای برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ خبر داد. به گزارش ایرنا، بهروز مینایی با اشاره به اینکه رشته بازی‌های رایانه‌ای در مقطع […]

آی‌سی‌تی نیوز – عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت از اخذ مجوز نهایی و اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب دانشجوی کارشناسی ‌ارشد در رشته بازی‌های رایانه‌ای برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهروز مینایی با اشاره به اینکه رشته بازی‌های رایانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد، پیش از این در دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز وجود داشت اما بیشتر به زوایای هنری پرداخته می‌شد تا فنی، گفت: گرایش بازی‌های رایانه‌ای در مقطع کارشناسی ‌ارشد در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت با الگو گرفتن از معتبرترین و علمی‌ترین سرفصل‌های درسی دانشگاه‌های صاحب‌نام استرالیا، کانادا، کره جنوبی، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی در زمینه فنی و برنامه‌سازی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: راه‌اندازی این گرایش، اسفند ۱۳۹۹ در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شده بود و دانشگاه علم و صنعت به عنوان اولین دانشگاه، درخواست جذب دانشجو در این گرایش را برای کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ مطرح کرد که پس از تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی درسی، در جلسه هفته گذشته شورای دانشگاه به تصویب نهایی رسید.

مینایی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که بتوانیم ظرفیت جذب دانشجو در این گرایش را در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اضافه کنیم، تصریح کرد: راه‌اندازی این رشته مصوب شده است اما باید ظرفیت پذیرش در این گرایش از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام و به دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اضافه شود تا امکان جذب دانشجو برای سال تحصیلی آینده در دانشگاه علم و صنعت فراهم شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: این گرایش از سوی ۷ عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در کنار ۴ گروه سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه و هوش مصنوعی دانشکده مهندسی این دانشگاه قرار گرفته است که علاوه بر من و مهرداد آشتیانی ۵ نفر از اعضای هیات علمی گروه نرم‌افزار در این زمینه کمک خواهند کرد. برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم از اساتید جوان دانش‌آموخته خارج از کشور نیز به طور مجازی یا برای دوره‌های فشرده حضوری در زمینه تدریس استفاده کنیم. به این منظور از دفتر جذب اعضای هیات علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست کرده‌ایم سهمیه ویژه‌ای برای جذب عضو هیات علمی در حوزه گیم بدهند تا ما بتوانیم جذب اختصاصی داشته باشیم.

مینایی با اشاره با راه‌اندازی هاب‌ گیم دانشگاه علم و صنعت با هدف جذب علاقه‌مندان به تولید بازی در قالب هسته‌های فناور به بازار با کمک و هدایت بخش خصوصی، تصریح کرد: این مرکز با سه تیم کار خود را آغاز کرده است و به زودی این رقم به پنج تیم افزایش خواهد یافت تا با کادرسازی، اعضای این تیم‌ها به ‌عنوان نیروی تراز اول و بازی‌سازان موفق، جذب صنعت بازی کشور شوند.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در دانشگاه علم و صنعت در راستای وظایف دانشگاه مبنی بر تربیت نیروی انسانی موفق برای تامین آینده شغلی و خلق ثروت، تولید و درآمدزایی است و امیدواریم با کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با تکیه بر مولفه‌های مورد تایید نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای (اسرا) در راستای تولید بازی‌های منطبق بر ارزش‌های ایرانی و اسلامی گام برداریم و از این راه به درآمدزایی بخش خصوصی فعال در این حوزه کمک کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: درس تولید بازی از ۱۰ سال پیش در مجموعه گروه نرم‌افزار و هوش مصنوعی مقطع کارشناسی در دانشگاه علم و صنعت تدریس می‌شد اما این بار در قالب یک گرایش مجزا برای مقطع کارشناسی ارشد تصویب شده و امیدوارم بعد از این دانشگاه، دانشگاه‌های دیگر نیز درخواست راه‌اندازی گرایش بازی‌های رایانه‌ای را مطرح کنند؛ دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه شهید بهشتی که از چند سال پیش هاب بازی‌سازی در آن راه‌اندازی شده، دانشگاه تهران که در حوزه بازی‌های جدی وارد عمل شده است، دانشگاه‌های امیرکبیر و صنعتی شریف که تیم تولید بازی دارند و حتی دانشگاه اصفهان، دانشگاه مشهد، دانشگاه تبریز و دانشگاه کاشان.

وی یادآور شد: این ظرفیت در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و آینده روشنی برای آن متصوریم، آینده‌ای که می‌تواند منجر به ایجاد امید در جوانان برای یافتن زمینه کاری مناسب و کاهش مهاجرت آنان شود.