آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پرونده الکترونیک یک پروژه آفلاین است و کار راحتی است که ما آن را انجام نداده ایم و اگر هم امروز اجرا نمی شد شاید ۱۰ شاید اجرایی نمی شد. اشکالاتی وجود دارد و در این زمینه از حوزه آی تی وزارت بهداشت هم درخواست کمک کرده […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پرونده الکترونیک یک پروژه آفلاین است و کار راحتی است که ما آن را انجام نداده ایم و اگر هم امروز اجرا نمی شد شاید ۱۰ شاید اجرایی نمی شد. اشکالاتی وجود دارد و در این زمینه از حوزه آی تی وزارت بهداشت هم درخواست کمک کرده ایم.
به گزارش فارس، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیمه سلامت از بزرگترین بیمه های کشور است و توانسته در همین راستا روستاییان و مناطق حاشیه ای بسیاری را به صورت رایگان بیمه کند.

وی افزود: بیمه سلامت، تمام کشور و دورترین نقاط کشور را تحت پوشش قرار می‌ دهد، در سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد را پوشش می دهد. این یک فرصت است که به اقشار کم برخوردار خدمت را ارائه می دهیم و ما در تلاشیم که خدمات مطلوبتر باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور، تاکید کرد: ما تلاش می کنیم مردم حاشیه شهرها را هم پوشش دهیم، با همکاری سایر نهادها را این بخش از جامعه را تحت پوشش قرار داده ایم به طور مثال از منطقه هرندی تهران ۱۰ هزار نفر را بیمه کردیم و در ۲۴۳ منطقه تهران این تحت پوشش قرار گرفتن‌ها صورت می گیرد و سعی می کنیم تا تهران را تا پایان سال بیمه کنیم.

وی ادامه داد: در کشور ۲۰۲۰ منطقه کم برخوردار نیز تحت پوشش بیمه سلامت کشور قرار می گیرند، به طور مثال در استانهای کرمان و بخش هایی از اصفهان نیز این بیمه حاشیه شهرها را آغاز کرده ایم و ما موظفیم هر ایرانی که بیمه ندارد را بیمه کنیم.

وی به یکی از خدمات بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: پوشش ناباروری، یکی از نکات مهم در بحث جوانی جمعیت است و مورد تاکید رهبری و… است و ما آمادگی پرداخت بیمه ناباروری را داریم.زوج های نابارور با مراجعه به مراکز و پزشک ها خدمات را تادرصد بالایی در بخش عمومی و خصوصی دریافت می‌کنند.

ناصحی تاکید کرد: ما در بخش بیماران خاص، تلاش کردیم که بیمه این بیماران مانند اوتیسم را پیگیری کنیم.

وی درباره خدمات بیمه سلامت به زوجین نابارور، گفت: ما به طور قطع دنبال این موضوع هستیم، برای پیگیری این اقدام با بسیاری از موسسات قرارداد بسته ایم و با دیگر موسسات نیز‌ قراردادهایی برای ارائه خدمات به زوجین نابارور بسته خواهد شد.

ناصحی تاکید کرد: ما درباره توانبخشی معلولان و بیماران اوتیسم تلاش کردیم که از امسال به تمامی موسسات اطلاعیه ای دادیم که فعال باشند، در همین راستا تلاش کردیم با توافق بهزیستی اعتباری که جذب شده را هزینه کنیم. اما برخی موانع وجود دارد که منابع به صورت کافی جذب نشود.

وی ابراز کرد: ما یک پیشنهادی به شورای عالی بیمه دادیم تا بتوانیم تعرفه غیر دولتی را نیز پرداخت کنیم و حدودا یک سوم معلولان با این امکانات به مراکز طرف قرارداد با ما مراجعه کردند اما این آمار کم است و طرفیت بیشتر از این ها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ابراز کرد: ما در واقع مجری اصلی و اولیه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی نبودیم و باید شورای عالی بیمه و معاونتهای مربوطه در وزارت بهداشت این اقدام را اجرایی می کردند اما پس از آنکه اجرا نشد این طرح ر ا به ما واگذار کردند.
وی ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیک یک نهال نوپا و بسیار آسیب پذیر است اما باید فایده های آن را دید و نوشت.

ناصحی ادامه داد: بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی هزینه بیساری کردند اما بیمه های تکمیلی پای کار نبودند امت امروز اعلام می کنند گه مردم کاغد بیاورند تا پول آن ها را بدهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور درباره فواید نسخه نویسی الکترونیک، ابراز کرد: سامانه های ما قطعی معمولا ندارد و اما در تهران این مشکلات بیشتر است ودر استان‌ها نسخه نویسی تا در حد مطلوبی موفق بوده است.

وی با اشاره به فواید نسخه نویسی الکترونیک، ابراز کرد: فایده این طرح بسیار بالا است. اما باید پرسید که چرا پس از ۱۶ سال این طرح به نتیجه برسد؟

ناصحی ادامه داد: پزشکانی که توانایی نسخه نویسی الکترونیک ندارند می توانند از افراد دیگری کمک بگیرند و این عامل موجب کاهش خطا در نسخه خوانی و نسخه پیچی می شود. درباره افزایش تجهیزات نیز پزشکان می‌توانند بدون ضامن وام بگیرند تا بتوانند تجهیزات خود را تقویت کنند.
ناصحی عنوان کرد: پرونده الکترونیک یک پروژه آفلاین است و کار راحتی است که ما آن را انجام نداده ایم و اگر هم امروز اجرا نمی شد شاید ۱۰ شاید اجرایی نمی شد. اشکالاتی وجود دارد و در این زمینه از حوزه آی تی وزارت بهداشت هم درخواست کمک کرده ایم.