فشار شرکت های فناوری کاخ سفید را از سختگیری هایش منصرف کرد
فشار شرکت های فناوری کاخ سفید را از سختگیری هایش منصرف کرد
آی سی تی نیوز - سناتورهای آمریکایی پیشنهادی را که محدودیت‌های جدیدی برای استفاده از تراشه‌های ساخت چین توسط دولت آمریکا و پیمانکاران آن ایجاد می‌کرد، به علت نگرانی شرکت های فناوری رد کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، از جمله مخالفان این پیشنهاد گروه‌های تجاری مانند اتاق بازرگانی ایالات متحده بودند.

این اقدام آخرین نمونه از تلاش های صنعت فناوری آمریکا برای مقابله با پیشنهادهایی است که با هدف محدود کردن تبادلات فناورانه با چین رخ می دهد. شرکت های فناوری آمریکایی معتقدند چنین سختگیری هایی هزینه های نهایی تولیدی را افزایش می دهد.

چاک شومر، دموکرات ارشد سنا و جان کورنین، سناتور جمهوریخواه، در ماه سپتامبر اعلام کردند آژانس های فدرال ایالات متحده و پیمانکاران آنها باید استفاده از نیمه هادی های تولید شده توسط شرکت SMIC چین و همچنین تراشه های ساخته شده توسط دو شرکت چینی YMTC و CXMT را متوقف کنند.

در نسخه نهایی این طرح شرکت های آمریکایی از «استفاده» از تراشه‌های مذکور منع نمی‌شوند و مهلت انطباق با طرح مذکور از دو سال به پنج سال افزایش می یابد.

شرکت های فناوری می گویند تراشه‌های ساخته شده توسط SMIC توسط شرکت‌هایی در سراسر جهان سفارش داده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در محصولات متنوعی مانند تلفن‌های همراه و خودروها یافت. شناسایی آنها نیز دشوار است، زیرا این تراشه ها معمولاً با نام شرکت های سازنده آنها برچسب گذاری نمی شوند.