آی‌سی‌تی نیوز – وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند معتقد است که این کشور به یک قانون دیجیتال جدید نیاز دارد. به گزارش سایبریان؛ راجیو چاندراسخار (Rajeev Chandrasekhar)، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند گفت که این کشور به قانون دیجیتال جدید نیاز دارد، زیرا قانون فعلی، قانون فناوری اطلاعات، ۲۰ ساله است. وی افزود […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند معتقد است که این کشور به یک قانون دیجیتال جدید نیاز دارد.
به گزارش سایبریان؛ راجیو چاندراسخار (Rajeev Chandrasekhar)، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند گفت که این کشور به قانون دیجیتال جدید نیاز دارد، زیرا قانون فعلی، قانون فناوری اطلاعات، ۲۰ ساله است. وی افزود که هند به یک قانون برای اینترنت نیاز دارد و باید قانون بعدی را از نظر توانایی آن برای انعطاف‌پذیری و تکاملی بودن به درستی دریافت کرد.

چاندراسخار اظهار داشت که قانون حفاظت از داده‌ها به مسائل مربوط به حقوق شهروندان برای حفظ حریم خصوصی می‌پردازد و قوانینی را برای همه واسطه‌ها وضع می‌کند. وی خاطرنشان کرد :«گفتمان پیرامون حفاظت از داده‌ها مهم است؛ اما ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اگر دولت به درجه بالاتری از هزینه انطباق و بوروکراسی تطابق اشاره کند، حرکت اکوسیستم استارت‌آپی ما حتی ۱ درصد کاهش نمی‌یابد.»

بی ان شیریکیشنا (B N Srikrishna)، قاضی و یکی از معماران لایحه حفاظت از داده‌های شخصی، اعتقاد دارد که دولت هند باید بین داده‌های شخصی و غیرشخصی تمایز قائل شود.

به گفته چاندراسخار، با نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر هند، به این وزارتخانه توصیه کرده تا حد امکان رایزنی داشته باشد و این لایحه در حال ارجاع به وزارتخانه الکترونیک و فناوری اطلاعات هند است. وی در این خصوص افزود :«به نظر من ما این گفتگو را برای مدتی بیشتر ادامه خواهیم داد. من نمی‌خواهم در مورد چیزی عجله کنم و سپس با اصلاحات بیشتر به عقب برگردم. جهان باید سیگنالی دریافت کند مبنی بر اینکه فضای سایبری هند امن، قابل اعتماد، باز و پاسخگو است و مهم‌تر از همه از نظر حقوقی بسیار قابل پیش‌بینی است.»

وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند مدعی شد که این کشور بزرگ‌ترین بازار متصل در جهان است و حتی اگر بخواهید چین را نیز در بر بگیرد، هند همچنان یکی از بزرگ‌ترین بازارها و دموکراسی‌های متصل در جهان به شمار می‌رود. چاندراسخار گفت :«ما چیزهای زیادی برای آموزش به دنیا از نظر نحوه مدیریت دیجیتالی کردن، افزایش پذیرش دیجیتال، شمول و دسترسی به همه و در عین حال اطمینان از ایمن، قابل اعتماد، باز و پاسخگو بودن اینترنت به دنیا داریم.»