لایحه سنا برای توقف رشد غول‌های سایبری
لایحه سنا برای توقف رشد غول‌های سایبری

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی لایحه ای جدید ارائه کرده تا اپل، گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و آمازون از هر گونه خرید و ادغام منع شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی به نام جاش هاولی که از منتقدان صریح شرکت‌های فناوری به حساب می‌آید، لایحه‌ای به کنگره ارائه کرده […]

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی لایحه ای جدید ارائه کرده تا اپل، گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و آمازون از هر گونه خرید و ادغام منع شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی به نام جاش هاولی که از منتقدان صریح شرکت‌های فناوری به حساب می‌آید، لایحه‌ای به کنگره ارائه کرده تا هرگونه فرایند ادغام و خرید توسط شرکت‌هایی با ارزش بازاری بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار را ممنوع می‌کند. چنین دسته بندی شامل ۵ شرکت بزرگ فناوری آمریکا نیز می‌شود.

براساس لایحه جدید او اپل، مایکروسافت، آمازون، گوگل و فیس بوک مجاز به انجام هیچ معامله‌ای نیستند و پلتفرم‌های آنها نمی‌توانند محصولات خود را بر رقبای دیگر اولویت دهند.

به طور گسترده‌تر لایحه هاولی سعی در حل برخی از چالش‌هایی دارد که لایحه آنتی تراست سناتور ایمی کلوبوچار (نماینده دموکرات کنگره) در ماه فوریه به آنها اشاره کرده بود و البته اقدامات مشابهی را نیز در بر دارد.

هاولی که شبکه‌های اجتماعی را به سانسور محافظه کاران متهم می‌کند، از صنایع دیگر مانند داروسازی نیز انتقاد کرده است. به گفته او بخش مذکور بیش از اندازه متراکم است و قدرت زیادی در بازار دارد.