رشد سریع اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۱
رشد سریع اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۱
بر اساس اعلام دولت چین، اقتصاد دیجیتال این کشور با رشد اسمی 16.2 درصدی در سال 2021 شرایط خوبی را تجربه کرد تا به یک نیروی پیشرو در توسعه اقتصادی پکن تبدیل شود.

به گزارش فارس به نقل از سی جی تی ان، کنفرانس توسعه نوآوری اقتصاد دیجیتال چین روز جمعه در شهر شانتو در استان گوانگدونگ در جنوب چین افتتاح شد. وانگ ژیقین، معاون آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین در این کنفرانس گفت: «نسبت اقتصاد دیجیتال چین به تولید ناخالص داخلی در ۱۰ سال گذشته افزایش یافته و میانگین نرخ رشد سالانه آن بالاتر از تولید ناخالص داخلی است».

وی افزود: ساختار این بخش با استفاده از اینترنت در صنایع، هوشمندسازی تولید، کاربرد اینترنت در وسایل نقلیه و سایر صنایع جدید یکپارچه شکل گرفته که ۸۲ درصد از اقتصاد دیجیتال چین را به خود اختصاص داده است.

در همین راستا اپراتور چایناموبایل بیش از ۹۵۰۰۰۰ دکل نسل پنجم تلفن همراه راه اندازی کرده و به گفته دونگ شین، مدیر کل این شرکت تا پایان سال جاری میلادی پوشش نسل پنجم در تمام شهرستان‌ها و شهرک‌های مهم سراسر چین تکمیل می شود.

به گفته جیانگ چانگجون، استاد آکادمی مهندسی چین دانشگاه تونگجی اقتصاد دیجیتال باید با ایجاد زیرساخت های جدید، توسعه صنایع کاربردی فناوری اطلاعات و افزایش آموزش پرسنل تقویت شود.

بر اساس گزارش دولت، اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۵ تریلیون یوان (۶٫۷۲ تریلیون دلار) ارزش داشت که ۳۹٫۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل داده است.