آی‌سی‌تی نیوز – نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد تعداد حملات باج افزاری در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن دو برابر شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، حملات باج افزاری به روشی ساده و کم هزینه برای بسیاری از هکرها به کسب درآمد مبدل شده و […]

آی‌سی‌تی نیوز – نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد تعداد حملات باج افزاری در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، حملات باج افزاری به روشی ساده و کم هزینه برای بسیاری از هکرها به کسب درآمد مبدل شده و فروش کیت‌های نرم افزاری برای حملات مذکور نیز رو به افزایش است.

بر اساس تجزیه و تحلیل محققان امنیت سایبری در مؤسسه SonicWall، حجم حملات باج‌افزاری که کاربران مختلف حقیقی و حقوقی را هدف قرار می‌دهند در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۰۵ درصد افزایش یافته است و در مجموع به ۶۲۳.۳ میلیون مورد اقدام در طول همین سال رسیده است. نکته نگران کننده این است که رقم مذکور نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از سه برابر شده است.

بزرگترین میزان افزایش حملات باج افزاری بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر ۲۰۲۱ رخ داد و در این دوره شاهد حمله باج افزاری به خط لوله کولونیال پایپ لاین، حمله باج افزاری JBS و حمله باج افزاری Kaseya بودیم. دو قربانی اول این حملات باج افزاری تصمیم گرفتند میلیون‌ها دلار باج به مجرمان سایبری بپردازند تا یک کلید رمزگشایی برای بازیابی شبکه‌های خود به دست آورند.

ارائه‌دهندگان خدمات امنیت سایبری و پلیس توصیه می‌کنند در برابر درخواست‌های باج‌گیری تسلیم نشوید، زیرا این کار به مجرمان نشان می‌دهد حملات باج‌افزاری مؤثر هستند و علاوه بر این تضمینی برای احیای اطلاعات حتی در صورت اعطای باج به این افراد وجود ندارد. علیرغم این توصیه، قربانیان این کار را کارآمدترین راه برای بازیابی اطلاعات خود می‌دانند و کمتر به ایمن سازی شبکه‌های رایانه‌ای خود اهمیت می‌دهند.