آی‌سی‌تی نیوز – وزارت ارتباطات و آموزش پرورش روسیه دوره آموزشی برای دانش آموزان پیرامون تهدیدات سایبری برگزار می‌کنند. به گزارش سایبربان؛ وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت ارتباطات روسیه از ۱۷ تا ۶ فوریه دوره آموزشی «درس دیجیتال» را پیرامون تهدیدات سایبری و راه‌های محافظت در برابر آن‌ها برای دانش آموزان برگزار می‌کنند. وزارت آموزش‌وپرورش روسیه […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزارت ارتباطات و آموزش پرورش روسیه دوره آموزشی برای دانش آموزان پیرامون تهدیدات سایبری برگزار می‌کنند.
به گزارش سایبربان؛ وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت ارتباطات روسیه از ۱۷ تا ۶ فوریه دوره آموزشی «درس دیجیتال» را پیرامون تهدیدات سایبری و راه‌های محافظت در برابر آن‌ها برای دانش آموزان برگزار می‌کنند.

وزارت آموزش‌وپرورش روسیه اعلام کرده است: از ۱۷ ژانویه تا ۶ فوریه، با حمایت وزارت آموزش‌وپرورش، در مدارس مرحله جدیدی از طرح سراسری روسیه «درس دیجیتال» که به مطالعه حملات سایبری اختصاص دارد، برگزار می‌شود.

در این دوره به دانش‌آموزان در مورد تحقیقاتی که امروزه در مورد تهدیدات سایبری انجام می‌شود، راه‌های محافظت در برابر آن‌ها، رفتار ایمن در اینترنت آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

همان‌طور که در وب‌سایت پروژه ذکرشده، دانش آموزان می‌توانند خود را در نقش یک کارآگاه تست کنند و حمله سایبری به بانک را که مبتنی بر رویدادهای واقعی است، بررسی کنند. همزمان به دانش آموزان در مورد کار متخصصان امنیت اطلاعات و همچنین اهمیت به‌روزرسانی نرم‌افزار در رایانه و توجه به پیام‌ها در پست‌های الکترونیک برای جلوگیری از حمله هکری توضیحاتی ارائه می‌شود.

دانش آموزان می‌توانند این دوره را به صورت مجزا در سایت مربوطه نیز که سخنرانی‌های ویدئویی مربوط به موضوع و مربیان ویژه دارد، طی کنند.

«درس دیجیتال» در دسامبر ۲۰۱۸ با ابتکار عمل وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی و برنامه ملی «اقتصاد دیجیتال» با هدف توسعه قابلیت‌های دیجیتال راه‌اندازی شده است.