آی‌سی‌تی نیوز – چین علیرغم تنش‌های سیاسی و بحران کرونا، قصد دارد از المپیک زمستانی پکن برای نشان‌دادن مقبولیت یوان دیجیتال در دنیا استفاده کند. به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، چین یوان دیجیتال خود را قبل‌از المپیک زمستانی پکن در اختیار ورزشکاران و تماشاچیان قرار می‌دهد. این اولین آزمایش این ارز مجازی در […]

آی‌سی‌تی نیوز – چین علیرغم تنش‌های سیاسی و بحران کرونا، قصد دارد از المپیک زمستانی پکن برای نشان‌دادن مقبولیت یوان دیجیتال در دنیا استفاده کند.
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، چین یوان دیجیتال خود را قبل‌از المپیک زمستانی پکن در اختیار ورزشکاران و تماشاچیان قرار می‌دهد. این اولین آزمایش این ارز مجازی در میان خارجی‌هاست.
درحالی‌که کمتر از یک ماه تا آغاز المپیک باقی‌مانده و تحریم‌های بین‌المللی و همه‌گیری کرونا این بازی‌ها را تهدید می‌کنند، چین در فکر استفاده از این رویداد برای نشان‌دادن مقبولیت یوان دیجیتال در دنیاست.
بانک چین، شریک رسمی این بازی‌ها اعلام کرد بازدیدکنندگان می‌توانند یک اپلیکیشن را دانلود کرده و یک کارت دریافت کنند که حاوی یوان دیجیتال باشد یا اسکناس‌های خارجی خود را در دستگاه‌های خودپرداز به یوان دیجیتال تبدیل کنند.
ورزشکاران و مربی‌های آنها می‌توانند یک دست‌بند داشته باشند که به‌عنوان کیف پول الکترونیکی عمل کرده و از آن برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده شود.

این‌که ورزشکاران خارجی از یوان دیجیتال استفاده کنند یا نه، بستگی به تنش‌های سیاسی حول بازی‌ها و نگرانی در مورد مخاطرات اطلاعاتی دارد. سه سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در ماه جولای از کمیته المپیک آمریکا خواستند به ورزشکاران آمریکایی به‌خاطر نگرانی در مورد جاسوسی و امنیت اطلاعات، اجازه استفاده از یوان دیجیتال را ندهند.
فروشگاه‌ها و کافه‌های داخل دهکده المپیک که محل اقامت ورزشکاران و گذراندن اوقات فراغت آنهاست و همچنین مغازه‌های واقع در ایستگاه‌های راه‌آهن اطراف این منطقه مجهز به ماشین‌هایی هستند که یوان دیجیتال را برای پرداخت قبول می‌کنند.
تنها شیوه پرداخت طی دوره المپیک زمستانی یوان نقدی، ویزاکارت و یوان دیجیتال است.
المپیک زمستانی که رسماً از چهارم فوریه آغاز می‌شود، فرصتی است برای بانک مرکزی چین تا آگاهی درمورد یوان دیجیتال را پس‌از آزمایش‌های متعدد آن در چندین منطقه در سراسر کشور از ۲۰۲۰، افزایش دهد.
۱۴۰ میلیون نفر تا ابتدای نوامبر برای حساب یوان دیجیتال ثبت‌نام کرده‌اند اما شهروندان چینی هنوز هم برای پرداخت‌های روزانه خود بیشتر از علی پی و وی چت استفاده می‌کنند. هر دوی این اپلیکیشن ها در حال حاضر یوان دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند.