افزایش سختگیری آلمان به متا
افزایش سختگیری آلمان به متا
آی سی تی نیوز -دفتر کارتل آلمان اعلام کرد متاپلتفرمز اهمیت زیادی در رقابت بازار دارد و از همین رو رگولاتور آزادی عمل بیشتری در محدود کردن قدرت بازاری شرکت های دیجیتالی که عضو این گروه هستند، دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر کارتل آلمان اعلام کرد متاپلتفرمز (مالک فیس بوک) اهمیت زیادی در رقابت در بازارهای مختلف دارد. به این ترتیب رگولاتور آزادی عمل بیشتری برای محدود کردن قدرت بازاری شرکت های دیجیتالی دارد که در این گروه قرار می گیرند. بنابراین قوانین سختگیرانه تری در آلمان برای متا وضع خواهد شد.

طبق قانونی که قانونگذاران آلمانی در اوایل ۲۰۲۱ میلادی وضع کرده اند، دفتر کارتل آلمان می تواند فعالیت هایی که ضد رقابتی تشخیص می دهد را ممنوع کند.

متا که مالک اینستاگرام و واتس اپ نیز است، به عنوان یک اکوسیستم شبکه اجتماعی با تبلیغات پشتیبانی می شود، همچنان در حال گسترش است و بخش زیادی از جمعیت آلمان از آن استفاده می کنند.

در بیانیه رگولاتور رقابت آلمان آمده است: این دسته بندی جدید مبنایی برای نتیجه گیری سریع درباره فرایندهای آنتی تراستی است که علیه متا جریان دارند.

سخنگوی متا نیز در این باره گفت: هرچند با استدلالی که منجر به تصمیم اداره کارتل فدرال شده است، موافق نیستیم اما همچنان بر ارائه بهترین سرویس ممکن به کاربران در آلمان، با رعایت کلیه قوانین و مقررات متمرکز خواهیم بود.

دفتر کارتل آلمان در سال ۲۰۱۹ میلادی به این شرکت دستور داده تا جمع آوری داده را محدود کند و اعلام کرد این شرکت از قدرت برتر خود در بازار سوءاستفاده کرده تا داده های کاربران را بدون رضایت شان جمع آوری کند. متا که در آن زمان فیس بوک نام داشت، خواستار تجدیدنظر دراین باره شد و این پرونده همچنان در دادگاه تحت بررسی است.