آی‌سی‌تی نیوز – ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا، رمز غیرقابل معاوضه خود موسوم به ان اف تی را با اهداف خیریه به قیمت چشمگیر ۵٫۵ میلیون دلار فروخت. به گزارش فارس به نقل از انگجت، رمز غیرقابل معاوضه یا ان اف تی نوعی رمزارز خاص است که هر فرد آن […]

آی‌سی‌تی نیوز – ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا، رمز غیرقابل معاوضه خود موسوم به ان اف تی را با اهداف خیریه به قیمت چشمگیر ۵٫۵ میلیون دلار فروخت.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، رمز غیرقابل معاوضه یا ان اف تی نوعی رمزارز خاص است که هر فرد آن را به عنوان نمادی منحصر به فرد برای خود طراحی می کند و لذا نمی توان آنها را با یکدیگر معاوضه کرد. این رمزهای غیرقابل معاوضه با ارزرمزهایی مانند بیت کوین که قابل معاوضه و خرید وفروش هستند، تفاوت اساسی دارند.

حراجی فروش ان اف تی اختصاصی اسنودن برای مدت یک روز طول کشید. این رمز خاص یک اثرهنری دیجیتال است که حاوی بخش هایی از حکم دادگاهی در آمریکا در مورد افشاگری های اسنودن است. در این حکم فعالیت های جاسوسی سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا ناقض قانون دانسته شده است. البته کاخ سفید نسبت به این حکم اعتراض کرده و از آن تبعیت نکرد. حروف و کلمات این حکم به گونه ای کنار هم قرار گرفته اند که شبیه به تصویر ادوارد اسنودن باشند.

تولید این اثر هنری با استفاده از یک نرم افزار منبع باز انجام شده و مانند بقیه رمزهای غیرقابل معاوضه توسط شخص ادوارد اسنودن امضا شده و مورد تایید قرار گرفته اند.

پیش از این جک دورسی مدیر عامل توئیتر نیز یک حراج برای فروش رمز غیرقابل معاوضه خود با اهداف خیریه برگزار کرده بود، اما وی در این حراج که ماه قبل برگزار شد رکورد ۲٫۹ میلیون دلاری را ثبت کرده بود و حالا این رکورد توسط اسنودن شکسته شده است.

این ۵٫۵ میلیون دلار در اختیار بنیاد آزادی مطبوعات قرار می گیرد که یک سازمان غیرانتفاعی برای حمایت از آزادی مطبوعات است. ریاست این بنیاد بر عهده شخص ادوارد اسنودن است.