<span style='color:#787878;font-size:12px;'>به اتهام انحصارگری</span><br/>اروپا اپل را دادگاهی می‌کند
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>به اتهام انحصارگری</span><br/>اروپا اپل را دادگاهی می‌کند

آی‌سی‌تی نیوز – قانونگذاران آنتی تراست اتحادیه اروپا تصمیم دارند اپل را به نقض قوانین رقابتی و محدود کردن رقبا متهم کنند. به گزارش خبرگزار ی مهر به نقل از رویترز، قانونگذاران آنتی تراست (ضدانحصار) اتحادیه اروپا تصمیم دارند در هفته جاری اتهامات علیه اپل را مطرح کنند زیرا این شرکت رقبایش را در اپ […]

آی‌سی‌تی نیوز – قانونگذاران آنتی تراست اتحادیه اروپا تصمیم دارند اپل را به نقض قوانین رقابتی و محدود کردن رقبا متهم کنند.

به گزارش خبرگزار ی مهر به نقل از رویترز، قانونگذاران آنتی تراست (ضدانحصار) اتحادیه اروپا تصمیم دارند در هفته جاری اتهامات علیه اپل را مطرح کنند زیرا این شرکت رقبایش را در اپ استور مسدود می‌کند. ارائه این اتهامات علیه تولید کننده آیفون پس از آن مطرح شده که یک سرویس انتشار موسیقی (اسپاتیفای) از اپل شکایت کرد.

این اقدام نخستین اتهام آنتی تراست اتحادیه اروپا علیه اپل است و ممکن است به جریمه ای معادل ۱۰ درصد درآمد جهانی این کشور و تغییراتی در مدل کسب و کاری پر سود آن منجر شود.

شرکت سوئدی اسپاتیفای در سال ۲۰۱۹ میلادی شکواییه خود را به کمیسیون اروپا ارائه و ادعا کرد اپل ناعادلانه رقبای سرویس «اپل موزیک» را محدود می‌کند. همچنین این شرکت از هزینه ۳۰ درصدی تحمیل شده بر توسعه دهندگان اپلیکیشن برای استفاده از سیستم خرید آنلاین اپل گله کرده است.

سازمان ناظر بر رقابت اروپا هم اکنون مشغول انجام ۴ تحقیق (از جمله شکایت اسپاتیفای) از اپل است.