آی‌سی‌تی نیوز – رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: خرابی کارت‌خوان‌های هوشمند برخی نازل‌های سوخت در کشور به دلیل استهلاک قطعات است و ارتباطی به حمله سایبری ندارد. اسدالله قلیزاده در گفت ‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت پمپ بنزین ها بعد از حمله سایبری، گفت: در دو سال اخیر با خرابی‌های مداوم قطعات سامانه […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: خرابی کارت‌خوان‌های هوشمند برخی نازل‌های سوخت در کشور به دلیل استهلاک قطعات است و ارتباطی به حمله سایبری ندارد.
اسدالله قلیزاده در گفت ‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت پمپ بنزین ها بعد از حمله سایبری، گفت: در دو سال اخیر با خرابی‌های مداوم قطعات سامانه هوشمند مواجه بوده‌ایم که شرایط را برای خدمات مناسب توزیع در جایگاه‌ها سخت کرده است و علی‌رغم تلاش‌ها برای پشتیبانی و نگهداری از این قطعات با خرابی‌های پی در پی روبرو هستیم که دلیل اصلی آن مستهلک شدن قطعات است.

وی ادامه داد: جایگاه‌های سوخت نمی‌توانند برای تعمیرات یا جایگزینی قطعات اقدام کنند و متاسفانه پروسه بسیار طولانی برای این موارد وجود دارد که موجب شده است دوراندیشی نشود و امروز که با مشکلات زیادی مواجه هستیم مسئولان نتوانند ابتکار عمل را برای نوسازی به دست بگیرند.

رئیس صنف جایگاهداران کشور افزود: البته مجموعه صنفی فراخوانی صادر کرده و خداروشکر استقبال بسیاری شده است که در حال برگزاری جلسات تخصصی هستیم تا بتوانیم با تسریع در امور نوسازی تجهیزات را به پیش ببریم چراکه بخش خصوصی چابکتر از بخش دولتی برای سرعت بخشیدن به امور است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور اظهار کرد: جایگاه‌های سوخت از این خرابی‌ها بسیار صدمه می‌بینند و علاوه بر عدم النفع باید پاسخگوی مردم هم باشند در حالیکه نمی‌توانند دخل و تصرفی در این موارد داشته باشند، البته اعلام کرده ایم که شرایط قابل تحمل نیست و بایستی در فضایی رقابتی و نه انحصاری از ورود تمامی بانک‌ها و شرکت‌ها جهت سرمایه گذاری استقبال شود و چون ذینفع اصلی هستیم مقابل هر انحصارگرایی و اتلاف وقت احتمالی خواهیم ایستاد.

قلیزاده اضافه کرد: خرابی‌ها ارتباطی با حمله سایبری آبانماه ندارد و ما قبل از آن نیز به این معضل دچار بودیم و متاسفانه کندی و تاخیر در بهبود شرایط باعث شده مشکلات بیشتر شود.

وی با اجتناب از ارائه آمار دقیق خرابی‌ها گفت: خرابی‌ها در کل کشور وجود دارد و متاسفانه شاهد صف‌های طولانی، افزایش زمان سوختگیری و کاهش کیفیت ارائه خدمات به مردم هستیم که شرایط در اکثر شهر‌های کشور مناسب نیست و در کلانشهر‌ها هم جایگاهداران و مردم معترض خرابی‌ها هستند و متاسفانه وعده وعید‌های مسئولین دولتی بنا به دلایلی عملیاتی نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اصرار صنف جایگاهداران برای تسریع در موضوع شاهد بهبود شرایط باشیم.