تمرکز هکرها روی منابع آنلاین روسیه
تمرکز هکرها روی منابع آنلاین روسیه
منابع آنلاین روسیه در کانون توجه هکرها قرار گرفته است.

به گزارش سایبربان؛ یافته‌های محققان شرکت روس‌تلکوم‌سولار، ارائه‌دهنده ملی فناوری‌های امنیت سایبری در روسیه و زیرمجموعه غول مخابرات این کشور روس‌تلکوم نشان می‌دهد اکثر حملات هکرها در روسیه در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ روی منابع وب متمرکز بوده است.

روس‌تکلوم‌سولار گزارش داد: اکثر رخدادهای جدی سایبری (۷۷%) در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ با حمله به منابع آنلاین سازمان‌های روسیه مرتبط بوده است. این در حالی است که در سه‌ماهه چهارم سال گذشته هیچ حمله جدی به منابع وب ثبت‌نشده است. رشد فزاینده این رخدادها از اواخر فوریه آغاز شده است. در این میان، هدف هکرها هک برنامه‌های تحت وب برای سرقت داده‌های ارزشمند نبوده، بلکه بی‌ثبات کردن کارکرد سایت‌ها یا دیفِیس (جایگزینی صفحه اصلی سایت) بوده است.

برطبق تحقیقات، میزان حملات شبکه‌ای در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ در مقایسه با ۷۸ درصد دوره قبل تنها ۱۰ درصد بوده است. شمار حملات آلوده سازی با بدافزارها نیز کاهش‌یافته و به ۳ درصد رسیده است، این درحالی است ‌که در سه‌ماهه چهارم سال گذشته این رقم ۱۴ درصد بوده است.

میزان دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی و هک حساب‌های کاربری در ژانویه و مارس ۲۰۲۲ به ترتیب ۱۱ و ۹ درصد رشد داشته است.
به گفته محققان روس‌تلکوم‌سولار، طی ماه‌های اخیر تعداد سفارش‌ها برای دسترسی به اطلاعات حساب‌های کاربری شرکت‌های مختلف در وب تاریک افزایش‌یافته که نشان می‌دهد یک سری از سازمان‌ها به سیاست‌های امنیتی داخلی خود در میانه وضعیت متشنج بین‌المللی بی‌توجه بوده‌اند.