تشدید قوانین ضد حملات سایبری در انگلستان
تشدید قوانین ضد حملات سایبری در انگلستان
آی سی تی نیوز -انگلستان قوانین ضد جاسوسی خود ازجمله مقابله با حملات سایبری را سخت‌تر خواهد کرد.

به گزارش سایبربان به نقل از رویترز؛ وزیر کشور انگلستان اعلام کرد انگلیس قوانین جاسوسی خود را در مواجهه با تهدیدات علیه امنیت ملی از حملات سایبری گرفته تا لابی‌های مخربی که می‌تواند اقتصاد این کشور را تضعیف کند، اصلاح خواهد کرد.

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلستان در همین راستا گفت: اصلاحات جدید شامل ایجاد یک طرح ثبت نفوذ خارجی، مشابه طرح‌های ایالات‌متحده و استرالیا، برای کاهش خطر آسیب رساندن دولت‌های خارجی به منافع انگلستان خواهد بود.

وی افزود: قوانین جدید، در کنار ابزارهای قوی‌تر برای پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس، برای کمک به کسانی که در خط مقدم هستند برای مقابله با تهدیداتی که دائماً با آن روبرو هستیم، حیاتی خواهد بود.

سرویس جاسوسی داخلی انگلیس MI5 در ژانویه به قانون‌گذاران انگلیسی هشدار داد که چین یک زن را برای اعمال‌نفوذ بر اعضای مجلس استخدام کرده است.

قانون جدید، با جرم تلقی کردن جاسوسی خارجی اعلام‌نشده، یک تخلف مداخله خارجی جدید را معرفی می‌کند و واکنش‌ها به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی و سایر اهداف را تشدید می‌کند.

وزارت کشور انگلیس همچنین گفت: این قانون به دادگاه‌ها اجازه می‌دهد تا برای جنایات تحت حمایت دولت‌های خارجی مجازات‌های طولانی‌تری وضع کنند.

کن مک کالوم، مدیرکل MI5 هم گفت قوانین جاسوسی موجود توسط کارشناسان جاسوسی سایبری نادیده گرفته می‌شود. وی در ادامه مدعی شد: عوامل دولتی نه‌تنها اسرار امنیت ملی، بلکه علوم، تحقیقات و فناوری پیشرفته ما را می‌دزدند. آن‌ها سعی می‌کنند به‌طور پنهانی در دموکراسی، اقتصاد و جامعه ما دخالت کنند.

اصلاحات برنامه‌ریزی‌شده همچنین افراد محکوم به جرائم تروریستی را از درخواست کمک حقوقی مدنی منع می‌کند.