هشدار درباره محتواهای غیراخلاقی در پلتفرم‌های داخلی
هشدار درباره محتواهای غیراخلاقی در پلتفرم‌های داخلی
برخی از کاربران نسبت به وجود محتواهای غیراخلاقی در پلتفرم‌های داخلی به ویژه روبیکا هشدار داده‌‌اند. این در حالی است که والدین با اطمینان از بومی بودن این پلتفرم‌ها، امکان استفاده بدون محدودیت از آنها را به فرزندان می‌دهند.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه نسبت به وجود مواردی از محتواهای غیراخلاقی در پلتفرم های داخلی هشدار داده اند.

بیشترین مورد درباره پلتفرم روبیکا بوده است که سوژه‌های متعددی از جمله «روبیکا نظارت شود»، «مقابله با محتواهای غیراخلاقی در بخش ویترین روبیکا» و «رسیدگی به محتوای برخی کانال‌های روبیکا و سروش‌پلاس» در این باره به ثبت رسیده است.

سردبیر یکی از این سوژه ها در توضیح این مورد می گوید:‌ اگر در بخش ویترین روبیکا و روبینو جست وجویی کنید با مواردی از محتواهای غیراخلاقی مواجه می شوید که تعجب خواهید کرد. این در حالی است که والدین با اطمینان از بومی بودن این پلتفرم ها، امکان استفاده بدون محدودیت از آنها را در اختیار فرزندان می گذارند.

وی گفت: انتظار عمومی از شبکه های داخلی، محیطی به دور از موضوعات نگران کننده است اما متاسفانه به نظر می رسد نظارتی بر این پلتفرم ها نیست یا حداقل معیارهای نظارت و ممیزی شفاف نیست. زیرا مشخص نیست که براساس چه معیاری ترویج روابط بین دختر و پسر ایرادی ندارد.

وی ادامه داد: در صفحات و کانال ها، ویدئوهایی در قالب طنزهای مروج بدحجابی و روابط آزاد و سریال یا فیلم های سانسور دیده می شود.

سردبیر این سوژه گفت:‌ اگر شبکه های اجتماعی داخلی بر ادامه این راه اصرار داشته باشند نتیجه همان تبدیل شدن به فضای اینستاگرام است.

این کاربر تاکید کرد: باید از همین امروز که به نوعی در ابتدای راه هستیم از کج روی و انحراف پیشگیری شود.