عدم اتصال نیمی از بیمه‌ها به نسخه الکترونیکی
عدم اتصال نیمی از بیمه‌ها به نسخه الکترونیکی
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مشکل اصلی در اختلال نسخه نویسی الکترونیکی سازمان های بیمه‌گر هستند.

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مختل شدن نسخه نویسی الکترونیکی، اظهار داشت: یک کمیته در مجلس در این موضوع تشکیل شده است و بررسی های لازم انجام و مشخص شد به دلیل اختلالات اینترنتی در ماه‌های اخیر سامانه نسخه نویسی با مشکل جدی مواجه نشده است.

وی افزود: مشکل اصلی در اختلال نسخه نویسی الکترونیکی سازمان های بیمه گر هستند. یعنی از ۴۸ سازمان بیمه ۲۸ سازمان به نسخه الکترونیکی پیوسته اند و بقیه سازمان ها نیز می بایست به این سامانه بپیوندند که به زودی گزارش آن در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی کمیته سلامت الکترونیک را به طور جدی دنبال می‌کنیم و جلسات منسجمی را با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام پزشکی تشکیل دادیم و می‌دهیم.

محمدبیگی تصریح کرد: اجرای امضای دیجیتال نسخ الکترونیک، ذخیره وقت و کاهش مصرف دارو و تجویزهای نابجا را در پی دارد و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هم از اتلاف وقت نیروی انسانی جلوگیری می‌شود. در زمینه هوشمندسازی و استفاده از امضای دیجیتال توافق‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر منعقد شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین جلسه ای با بیمه مرکزی برگزار شد؛ زیرا بیمه مرکزی بیمه های مکمل را عمدتاً پوشش می‌دهد و با توجه به اینکه مردم نیاز به این مورد دارند که بیمه های تکمیلی هم به سامانه الکترونیکی بپیوند مذاکراتی با بیمه مرکزی صورت گرفته شده و خود بیمه مرکزی هم برنامه خوبی را فراهم کرده که به زودی سازمان های بیمه گر مکمل کشور در چرخه نسخه الکترونیکی قرار می گیرند.