استقبال از استعفای ستاری
استقبال از استعفای ستاری
آی سی تی نیوز -بر اساس اخبار رسانه‌ها، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، روز پنج‌شنبه هفته قبل نامه استعفای خود را ارایه داده است.

بر اساس اخبار رسانه‌ها، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، روز پنج‌شنبه هفته قبل نامه استعفای خود را ارایه داده است
به گزارش آی سی تی نیوز، استعفای مدیر معاونت علمی آن هم پس از نزدیک به یک دهه قطعا اتفاق مبارک و مناسبی است. چراکه این زمان، مدتی کافی برای ارایه داشته‌های یک مدیر در یک دستگاه‌ها اجرایی است و بدیهی است که با جابجایی مدیران و گردش نخبگان، امکان بهتری برای ارایه خدمات فراهم می‌شود.
اگرچه به واسطه منابع مالی، تسهیلات و معافیت‌های گسترده‌ای که در یک دهه قبل از سوی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در اختیار شرکت‌ها و افراد زیادی قرار گرفته که شاید خروج سورنا ستاری از این معاونت برای برخی خوشایند نباشد. در کنار این موضوع در رسانه‌ها به شکل مکرر آمار دستاوردها و پیشرفت‌های ناشی از اقدامات وی منتشر شده که با وجود طرح انبوهی از ابهامات از سوی معدود رسانه‌ها و کارشناسان، هیچ‌گاه آمار دقیق و کامل از عملکرد این معاونت منتشر نشد.
ضمن استقبال از خبر استعفای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به طور خلاصه مجموع ابهامات در خروجی این معاونت به شرح زیر است:
– ارایه آمارهای گزینشی و غیر دقیق
– عدم ارایه جزییات تزریق گسترده پول و بیت المال به متقاضیان
– ابهامات شرایط احراز دانش بنیانی
– تسهیلات و معافیت‌های گسترده و خسارات بار
– عدم‌النفع کشور و دولت از معافیت‌های ایجاد شده
– عدم اعلام میزان تسهیلات و معافیت‌های پنهان برای شرکت‌ها
– مهاجرت نخبگان علی رغم ۱۰ سال حمایت گلخانه‌ای
– دخالت در کار رگولاتورهای بخشی و فرابخشی
– ایجاد مشکلات ناشی از تدوین و مداخله در تدوین آیین‌نامه‌های متعدد و …