گمرک به پنجره واحد پیوست
گمرک به پنجره واحد پیوست
معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران اعلام کرد: گمرک ایران با اتصال به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نسبت به ارائه خدمات الکترونیکی اقدام می‌کند.

به گزارش گمرک ایران، سید میثم حسینی‌لر معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: در ذیل ۱۴ خدمات گمرکی ۵۰ زیر خدمت تعریف شده است که در حال حاضر خدمات شناسه دار گمرک به صورت الکترونیکی در شبکه هوشمند دولت به خدمت گیرندگان و ذی نفعان گمرکی ارائه می‌شود.

حسینی‌لر گفت: با استناد به بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه سال ١۴٠١ مبنی بر ارائه خدمات اختصاصی پرکاربرد دستگاه‌های اجرایی و عمومی کشور از طریق «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» و مصوبات ابلاغی ریاست محترم جمهور در جلسه بیست و سوم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، گمرک ایران نیز به این سامانه متصل شد.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران تشریح کرد: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، ارائه دهنده خدمات دولتی به صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است، که با پیوستن گمرک ایران به این سامانه، خدمت گیرندگان می‌توانند با استفاده از این بستر از خدمات گمرکی بهره مند شوند.

حسینی‌لر در خصوص آخرین وضعیت اتصال سامانه‌های پرکاربرد گمرک به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند بیان داشت: خدمات شناسه دار سازمان از طریق این سامانه قابل پیگیری است.

به گفته وی با راه‌اندازی این سامانه، احراز هویت یکپارچه کاربران جهت دریافت خدمات الکترونیکی بدون نیاز به ورود و احراز هویت مجدد در سامانه‌های گمرک قابل انجام است.

معاون گمرک ایران ارائه خدمات الکترونیکی گمرک به ذی نفعان به صورت یکپارچه و متمرکز بر بستر شبکه ملی اطلاعات را یکی از ویژگی‌های اصلی این مهم دانست و افزود: تسهیل در دریافت خدمات گمرک و افزایش سرعت دسترسی از دیگر ویژگی‌های این پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است.