نشست هم‌اندیشی مدیریت فضای مجازی برگزار شد
نشست هم‌اندیشی مدیریت فضای مجازی برگزار شد
آی سی تی نیوز -نشست هم‌اندیشی «مدیریت فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» با موضوع بررسی پیشنهادات ارتقای شیوه های مدیریتی در تعامل با فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال با حضور جمعی از معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و خبرگان دانشگاهی در محل مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، در این جلسه که معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران و جمعی از نخبگان دانشگاهی حضور داشتند، سید جواد سادات فریزنی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و نیز مقوله اقتصاد دیجیتال و اهتمام این مرکز بر این مسئله، بر لزوم بررسی و جمع‌بندی راهکارهای دستگاه‌های مرتبط با فضای مجازی برای دستیابی به یک راهبرد اجرایی تأکید کرد.
در ادامه جلسه پس از مرور راهکارهای ممکن برای ارتقای سطح مدیریت در فضای مجازی، ریشه های پایداری مشکلات مبتلابه مدیریت فضای مجازی کشور بررسی شد.
«تعدد مراجع تصمیم گیری»، «نیاز به شفاف سازی بیشتر کارویژه‌های نهادهای مختلف نظیر شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی و سایر نهادهای فعال در کشور» و «لزوم تفکیک حوزه های سیاستگذاری، اجرایی و نظارتی در قوانین و مقررات» از جمله مهم ترین چالش های مدنظر در بخش مدیریت فضای مجازی عنوان شد.
در این جلسه همچنین حاضران بر ضرورت اصلاح قوانین و مقررات موجود برای مدیریت بهتر فضای مجازی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال در کشور تاکید کردند