آمریکا به دنبال خرید شرکت جاسوسی NSO اسراییل
آمریکا به دنبال خرید شرکت جاسوسی NSO اسراییل
شرکت آمریکایی در حال مذاکره برای خرید شرکت نرم‌افزارهای جاسوسی اسرائیلی «NSO» است.

به گزارش سایبربان؛ رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی به نقل از منابع آگاه از این قرارداد گزارش دادند که «L3Harris»، پیمانکار دفاعی ایالات متحده (LHX.N) در حال مذاکره برای خرید شرکت جاسوس‌افزار اسرائیلی «NSO Group» است.

براساس گزارش مشترک هاآرتص (Haaretz)، واشنگتن پست و گاردین، این قرارداد هنوز نهایی نشده و باید از سوی رژیم صهیونیستی، ایالات متحده و هیئت مدیره L3Harris تأیید شود، اما بخش‌هایی از گزارش منتشر شده در اینتلیجنس آنلاین (Intelligence Online) این هفته تأیید شده است.

این بیانیه خاطرنشان کرد که کاخ سفید نگران است که هرگونه معامله برای خرید ابزارهای هک این شرکت اسرائیلی نگرانی‌های جدی ضد جاسوسی و امنیتی را ایجاد کند.

NSO از اظهار نظر در مورد این گزارش‌ها خودداری کرد.

این شرکت نظارتی که نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus) را تولید می‌کند، پس از افشای مواردی مبنی بر سوءاستفاده از ابزارهای شرکت از سوی دولت‌ها و سایر سازمان‌ها برای جاسوسی از تلفن‌های همراه مردم، در کانون توجه قرار گرفت. NSO ادعا کرد که فناوری آن به دستگیری مجرمان کمک می‌کند.

این شرکت اسرائیلی بسیاری از مشتریان فعلی خود را زمانی که وزارت بازرگانی ایالات متحده در ماه نوامبر سال گذشته این شرکت را ممنوع کرد، از دست داد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که در صورت تأیید خرید، NSO مستقیماً یا با خرید دارایی‌هایش از سوی L3Harris، که فقط با ایالات متحده و متحدانش کار می‌کند، از لیست ممنوعه حذف خواهد شد.

در ماه ژانویه سال جاری، NSO به رویترز گفته بود که در حال مذاکره با برخی منابع مالی ایالات متحده در مورد مسائل مختلف مالی است و گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر بحث درباره فروش دارایی‌های خود را تأیید کرد.

اَپل (AAPL.O) یکی از شرکت‌هایی است که از NSO شکایت کرده و گفته است که با نفوذ به نرم‌افزار نصب شده روی آیفون، قوانین ایالات متحده را نقض کرده است.

شرکت مایکروسافت (MSFT.O)، مِتا (Meta Platforms Inc) به عنوان شرکت مادر فیس‌بوک، آلفابت (Alphabet) به عنوان شرکت مادر (GOOGL.O) و شرکت سیستم‌های سیسکو (Cisco Systems) نیز از NSO انتقاد کرده‌اند یا اقدامات قانونی انجام داده‌اند.