آی‌سی‌تی نیوز – شرکت ارتباطات سیار ایران با نماد همراه در سال ۱۳۸۳ تأسیس شده و با سرمایه ثبتی ۴۷۲۰۰ میلیارد ریال از شرکت‌های فرعی شرکت مخابرات ایران، در سال ۱۳۹۱ پس از عرضه ۵ درصد از کل سهام خود در بازار فرابورس عرضه شده است. به گزارش نبض بورس، در ادامه به بررسی گزارش […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت ارتباطات سیار ایران با نماد همراه در سال ۱۳۸۳ تأسیس شده و با سرمایه ثبتی ۴۷۲۰۰ میلیارد ریال از شرکت‌های فرعی شرکت مخابرات ایران، در سال ۱۳۹۱ پس از عرضه ۵ درصد از کل سهام خود در بازار فرابورس عرضه شده است.
به گزارش نبض بورس، در ادامه به بررسی گزارش ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ شرکت همراه می‌پردازیم:
در بخش درآمد‌های عملیاتی شرکت همراه در ۹ ماهه درآمد ۲۲۱.۹۹۶ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است. همراه در ۳ ماهه پاییز ۷۶.۱۱۵ میلیار ریال درآمد عملیاتی داشته که این عدد برای سه ماهه تابستان ۷۶.۷۵۰ میلیارد ریال و در سه ماهه بهار ۶۹.۱۳۱ میلیارد ریال بوده است. در بخش بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی شرکت رشدی ۲۳ درصدی را تجربه کرده که منجر به سود ناخالص ۶۴.۳۳۹ میلیارد ریالی شده است.
در بخش مطالبات طی سنوات گذشته، شرکت با اتخاذ سیاست‌های تشویقی پرداخت به موقع قبوض، برگزاری طرح‌ها و کمپین‌های وصول مطالبات در استان ها، کاهش دوره صدور قبوض از دو ماه به یک ماه و دیگر اقدامات تلاش نموده تا دوره وصول مطالبات را کاهش داده و از این طریق نقدینگی مورد نیاز شرکت جهت اجرای پروژه‌های توسعه و پرداخت سود سهام را فراهم نماید.
مبلغ دارایی‌های ثابت گروه در دوره نه ماهه مبلغ ۳۶۵,۸۰۴ میلیارد ریال می‌باشد. شرکت طی سنوات گذشته به منظور افزایش قدرت رقابتی و کسب بیش از پیش رضایت مشترکین اقدام به سرمایه گذاری هدفمند در زمینه تجهیزات جدید ارتباطی و ورود به عرصه تکنولوژی‌های روز از جمله نسل‌های ۳G و LTE نموده است. این گونه سرمایه گذاری‌ها منجر به افزایش درآمد عملیاتی شرکت شده است و گواه این موضوع افزایش بالغ بر ۲۴ درصدی درآمد عملیاتی گروه در دوره میانی نه ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌باشد.
مانده تسهیلات دریافتی گروه نیز، مبلغ ۸۴,۸۹۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته، حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است. در مجموع سود خالص همراه در دوره ۹ ماهه ۴۵.۸۶۰ میلیارد ریال بوده و با ۱۹ درصد رشد نسبت به دوره مشابه به ازای هر سهم ۹۷۲ ریال سود ساخته است.