وزیر ارتباطات: دولت مصمم به خشکاندن امضاهای طلایی و فساد است
وزیر ارتباطات: دولت مصمم به خشکاندن امضاهای طلایی و فساد است
وزیر ارتباطات گفت: دولت سیزدهم مصمم است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، ریشه امضاهای طلایی، رانت‌ها و مفاسد اداری که مدت‌ها است روح و جان هموطنان را رنجانده، برای همیشه بخشکاند.

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات از برنامه دولت سیزدهم برای ‌استقرار «دولت هوشمند»، با هدف تسهیل امور و پایه‌گذاری حکمرانی مبتنی بر داده خبر داد.

وی در پستی اینستاگرامی نوشت: دولت سیزدهم مصمم است تا با بهره گیری از ظرفیتهای فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و هوش مصنوعی با استقرار «دولت هوشمند»، ریشه امضاهای طلایی، رانت ها و مفاسد اداری که مدت ها است روح و جان هموطنان عزیزمان را رنجانده، برای همیشه بخشکاند و ضمن تسهیل امور برای عموم هموطنان عزیز، حکمرانی مبتنی بر داده را پایه گذاری کند.

وی گفت: این اتفاق یک شعار نیست و همانطور که اخیرا در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور به معاون اول محترم رییس جمهوری گزارش دادم، زیرساخت‌های قانونی،‌ اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده شده است و نسخه آزمایشی «پنجره واحد خدمات دولت هوشمند» در روز جهانی ارتباطات در آدرس my.gov.ir راه اندازی شده است که هم اکنون قریب به ۲۰ دستگاه ملی و استانی به آن متصل شده اند.

وی گفت: از این پس مردم عزیزمان می توانند بدون حضور در دستگاه‌های دولتی و اجرایی به صورت رایگان، شبانه روزی و آسان به خدمات دستگاههایی که تاکنون به پنجره واحد متصل شده اند دسترسی پیدا کنند تا با کاهش هزینه، زمان و انرژی، طعم شیرین فناوری را در تعامل خود با دولت احساس کنند. البته سایر دستگاهها هم طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ باید تا شهریور ماه امسال به این کاروان بپیوندند.

وی افزود: خوشبختانه آقای دکتر مخبر هم با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» به عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی دولت سیزدهم، کلیه دستگاه‌های دولتی را موظف دانستند که تا پایان شهریور ماه، «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را راه‌اندازی کنند تا در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، یکپارچه سازی شود.

وی افزود: خبر خوب اینجاست که با همکاری قوه قضاییه و دیگر نهادهای عمومی و خارج از دولت، به‌زودی تمامی خدمات سایر قوا نیز از این طریق برای مردم قابل دسترسی خواهد شد.