هسته معاملاتی فرابورس هک نشده بود
هسته معاملاتی فرابورس هک نشده بود

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل فرابورس با اشاره به اختلال در سیستم معاملاتی فرابورس در ابتدای امسال گفت: بحث هک شدن سیستم معاملات در آن روز اتفاق نیفتاده و مطرح نیست، بلکه این سیستم با اختلال مواجه شد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «میثم فدایی» با اشاره به اینکه سیستم معاملاتی فرابورس در ابتدای […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل فرابورس با اشاره به اختلال در سیستم معاملاتی فرابورس در ابتدای امسال گفت: بحث هک شدن سیستم معاملات در آن روز اتفاق نیفتاده و مطرح نیست، بلکه این سیستم با اختلال مواجه شد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «میثم فدایی» با اشاره به اینکه سیستم معاملاتی فرابورس در ابتدای معاملاتی امسال دچار مشکل شد، گفت: بحث هک شدن سیستم معاملات در آن روز اتفاق نیفتاده و مطرح نیست، بلکه این سیستم با اختلال مواجه شد.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بحث نگهداشت سیستم معاملات را بر عهده دارد و بورس و فرابورس دریافت‌کننده خدمت از این شرکت هستند، گفت: در روزهای ابتدای امسال مشکلات سخت‌افزاری موجب شده بود تا حجم قابل توجهی از اطلاعات در این سامانه قابل پردازش نباشد، و همین موضوع موجب شد تا معاملات با مشکل مواجه شود که البته تمهیدات لازم برای جلوگیری از رخداد این گونه اتفاقات دیده شده است.

وی اضافه کرد: هسته معاملاتی کنونی کشش برخی معاملات به ویژه در حوزه مشتقات ندارد و سامانه موجود صرفاً برای خرید و فروش‌های نقدی است و امیدواریم با رفع محدودیت‌های برجامی بتوانیم هسته معاملات جدیدی را در بازار سرمایه داشته باشیم.