مشکلات نسخه الکترونیکی رفع خواهد شد
مشکلات نسخه الکترونیکی رفع خواهد شد

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از رفع مشکلات زیر ساخت نرم افزاری و سخت افزاری صدور نسخه الکترونیک در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس محمد رئیس‌زاده در نشست اعضای نظام پزشکی استان فارس با بیان اینکه طرح صدور نسخه الکترونیک به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم تا کنون به صورت […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از رفع مشکلات زیر ساخت نرم افزاری و سخت افزاری صدور نسخه الکترونیک در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس محمد رئیس‌زاده در نشست اعضای نظام پزشکی استان فارس با بیان اینکه طرح صدور نسخه الکترونیک به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم تا کنون به صورت کامل در کشور اجرا نشده است گفت: بر همین اساس با هماهنگی به عمل آمده با دادستان کشور و ارسال نامه به رئیس جمهور مقرر شد تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پزشکان در برخی موارد که صدور نسخه به صورت الکترونیکی با مشکل مواجه می شود، برای بیماران نسخه کاغذی بنویسند و سازمان‌های بیمه‌گر نیز موظفند این نسخه را بپذیرند.

وی افزود: با رفع مشکلات زیرساختی در آینده نزدیک نسخه الکترونیک به طور کامل در کشور اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور همچنین در خصوص چالش های اجرای طرح پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده و نظام ارجاع کلید حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور و استان فارس نیز پیشتاز اجرای این طرح بوده است.

رئیس زاده افزود: این طرح موفق علاوه بر فارس و مازندران در دیگر استان‌های کشور نیز اجرا شود.

محمدرضا دیدبان اردکانی، رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شیراز نیز گفت: در این نشست که روسای انجمن های علمی، مدیران بیمارستانها و روسای سازمان‌های نظام پزشکی سراسر استان حضور داشت، برخی از مشکلات جامعه پزشکی بررسی شد.

وی افزود: لزوم واقعی شدن تعرفه های پزشکی، پایبندی بیمه‌ها به تعهداتی که نسبت به پزشکان، بیماران و مراکز درمانی دارند، مشکلات بیمارستان‌های خصوصی، کمبود برخی داروها و تجهیزات پزشکی از جمله مطرح شده در این نشست بود.

دیدبان افزود: در حال حاضر نظام پزشکی شیراز دارای ۱۸هزار و ۶۷۵عضو در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی و پیراپزشکی است.