مردم آخرین نشانی خود را ثبت کنید
مردم آخرین نشانی خود را ثبت کنید
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: همه افراد مکلف به اعلام آخرین نشانی خود به سازمان ثبت احوال هستند.

به گزارش فارس، هاشم کارگر، معاون وزیر کشور در خصوص اعلام تغییر نشانی ایرانیان به سازمان ثبت احوال، گفت: مطابق قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی مصوب ۱۳۷۶ و آیین نامه اجرایی آن و نیز مصوبه سال ۱۳۹۷ کارگروه اجرایی فناوری اطلاعات دولت، همه افراد مکلفند حداکثر بیست روز بعد از جا به جایی، چه اقامتگاه جدید آنان ملکی باشد چه استیجاری، نشانی اقامتگاه جدید خود و اعضای خانواده را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

وی در ادامه در خصوص راه‌های ارتباطی برای اعلام نشانی، گفت: تمام افراد به صورت رایگان نشانی جدید خود را در درگاه اینترنتی NCR.IR ثبت می‌کنند. این درگاه از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس افراد است. محدودیت زمانی ندارد و در هر ساعت شبانه روز قابل مراجعه است. رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تغییر نشانی از طریق درگاه مذکور به سادگی و با صرف چند دقیقه وقت، در کمتر از ۵ دقیقه، نشانی جدید ثبت می‌شود، افزود: تمامی خدمات دهندگان مکلف به استفاده از خدمت ( سرویس) نشانی ثبت احوال هستند، بنابراین آخرین نشانی افراد، یعنی نشانی حال حاضری که در آن سکونت دارند و در پایگاه ثبت احوال موجود می‌باشد به عنوان نشانی افراد به خدمات دهندگان اعلام می‌شود.

کارگر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر اقدام به ثبت نشانی جدید خود در این درگاه کرده‌اند، افزود: از تمام مردم دعوت می‌کنیم برای دریافت خدمات بهتر از دولت نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود در زمان تعیین شده (‌بیست روز) اقدام کنند.