فرار مالیاتی پزشکان با نصب کارتخوان فروش ایزوگام!
فرار مالیاتی پزشکان با نصب کارتخوان فروش ایزوگام!

آی‌سی‌تی نیوز – مشکلات مردم با پزشکان بدون کارتخوان به امروز و فردا بر نمی گردد، چندسالی است که این مشکل گریبانگیر مردم شده و در همین راستا پویشی در فارس من برای پیگیری این تخلف بزرگ راه اندازی شده است. به گزارش فارس، مشکلات مردم با پزشکان بدون کارتخوان به امروز و فردا بر […]

آی‌سی‌تی نیوز – مشکلات مردم با پزشکان بدون کارتخوان به امروز و فردا بر نمی گردد، چندسالی است که این مشکل گریبانگیر مردم شده و در همین راستا پویشی در فارس من برای پیگیری این تخلف بزرگ راه اندازی شده است.

به گزارش فارس، مشکلات مردم با پزشکان بدون کارتخوان به امروز و فردا بر نمی گردد، چندسالی است که این مشکل گریبانگیر مردم شده و گاهاً در گوشه و کنار می‌بینیم برخی از پزشکان همچنان مردم را برای دریافت نوبت دهی مطب با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کنند. همین دغدغه تبدیل به یکی از پویش‌های فارس من شده است.

اخیراً پویشی در همین باره در سامانه مردمی فارس من راه اندازی شده که تاکنون توانسته ۵۰۰امضای الکترونیکی کاربران این سامانه را به دست آورد، این پویش از فرار مالیاتی برخی پزشکان سخن می‌گوید و تأکید می‌کند: « جدیداً به خاطر فرار از مالیات در مراکز درمانی ، مطب پزشکان ، مراکز سونوگرافی و… از مراجعه کننده پول نقد درخواست و در بعضی موارد با دادن شماره کارت درخواست کارت به کارت می کنند.»

این پویش همچنین می‌افزاید: « چرا باید در این مراکز که مراجعه کننده هایشان یا اشخاص بیمار هستند یا زنان باردار به خاطر ندادن مالیات اندک، مراجعه کننده را مجبور می کنند که به عابر بانک مراجعه و هزینه را کارت به کارت کنند؟»

در همین رابطه، مدیر این پویش به خبرنگار ما گفت: چندین بار برای بیماری همسرم به پزشکان زن مراجعه کردیم که برخی اوقات هم همسرم مجبور می شد تنها به سونوگرافی مراجعه کند، پزشکان به سبب فرار مالیاتی علی رغم آنکه کارتخوان در دفتر او وجود داشت اما هزینه ها را به صورت نقدی از ما دریافت می‌کرد.

وی افزود: پزشکان ما را مجبور به پرداخت پول به صورت نقد می‌کنند و از آنجایی که سقف برداشت بانکها ۲۰۰ هزار تومان است، لذا مجبوریم چندین کارت بانکی را همراه داشته باشیم تا بتوانیم کارهای خرید ویزیت و دارو را انجام دهیم.

این مخاطب فارس من، ابراز کرد: در یکی ار روزها مجبور شدم همسرم را به تنهایی به مرکز درمانی بفرستم، شرایط درمانی او به شدت خطرناک بود و احتمال سقط جنین وجود داشت اما با این حال پزشک مربوطه درخواست تقاضای وجه نقد کرده و همسرم با آن حال مجبور می شود که آن را تهیه کند.

وی ادامه داد: البته که هدف از این اقدامات برخی پزشکان، فرار مالیاتی است و اگر هم نتوانند با دریافت هزینه‌های نقدی از بیماران آن را جبران می‌کنند.

مدیر این پویش فارس من، خاطرنشان کرد: حتی یکبار هم وقتی هزینه را از طریق کارتخوان پزشک پرداخت کردیم، پس از پرداخت دیدم که کارتخوان به یک مرکز فروش ایزوگام تعلق داشت و این همان فرار مالیاتی پزشکان است.

وی عنوان کرد: به نظر بهترین اقدام برای فرار مالیاتی، رصد حساب‌های پزشکان است چرا که این می‌تواند آن‌ها را به پرداخت مالیات ملزم کند.