سامانه یکپارچه مدیریت شهری رونمایی شد
سامانه یکپارچه مدیریت شهری رونمایی شد
آی سی تی نیوز -آی سی تی نیوز -با حضور شهردار تهران و جمعی از مسیئولین شهری سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ پلاس رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آیین رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس، سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی از بخش‌های مختلف سامانه ۱۳۷ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این سامانه قرار گرفت.

در همین رابطه سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران از تحقق شکل‌گیری سامانه مدیریت یکپارچه شهری با رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا ناصری در آیین‌ رونمایی از سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی با عنوان ۱۳۷ پلاس در تشریح جزییات این سامانه گفت: در یک پوست‌اندازی جدید هستیم و با سامانه‌هایی که حدود ۱۸ سال از قدمت آنها می‌گذرد امروز ورژن جدیدی از آنها را ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در سامانه ۱۳۷ پلاس با شناختی که از سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ کسب کرده بودیم دست به راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت شهری زدیم. ما امروز با مردمی سروکار داریم که بخش زیادی از وقت خود را در فضای مجازی هستند؛ لذا ما به عنوان شهرداری که موظف به جلب رضایت شهروندان هستیم این کار را آغاز کردیم و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن طعم واقعی خدمت در سامانه ۱۳۷ پلاس را به کام مردم برسانیم.

سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران با تاکید بر این‌که سامانه ۱۳۷ پلاس به سمت هوشمندسازی حرکت کرده است، افزود: دغدغه ما در ۱۳۷ پلاس همین حرکت به سمت هوشمند سازی بود که در این مسیر پنج شعار هوشمندی، پیگیری، چابکی، هدفمندی و مدرن بودن را مدنظر قرار دادیم تا در نهایت منجر به جلب رضایت‌مندی شهروندان شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر امکاناتی به سامانه ۱۳۷ پلاس اضافه شده اما در ابتدای راه هستیم. امروز شهروندان با درگاه یکپارچه‌ای روبه‌رو هستند که همه موضوعات خود را می‌توانند در آن ثبت کنند و از سوی دیگر سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در تلاش است که با طراحی اپلیکیشن مدیریت شهری را به سرانجام برساند و در حال حاضر لینک سامانه ۱۳۷ نیز در “تهران من” قابل دسترس است. تلاش کردیم جست‌وجو میان موضوعات گسترده شهری در سامانه” ۱۳۷ پلاس” ساده‌تر شود و در حال حاضر نیز ۷۰۰ موضوع در این سامانه به ثبت رسیده است. همچنین دیگر نیازی به احراز هویت با شماره تلفن نیست و تنها با یک “کد پیگیری” شهروندان می‌توانند پیام‌های خود را ثبت کنند.

 

۱۳۷ پلاس در مسیر بهره‌گیری از ظرفیت شهروندان در مسیر تحقق نظارت عمومی

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز در آیین‌نامه رونمایی از سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی تحت عنوان ۱۳۷ پلاس با اشاره به این‌که تجربه دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ زمینه طراحی سامانه مدیریت شهری را فراهم کرده است، افزود: قطعا ۱۳۷ پلاس می‌تواند از ظرفیت شهروندان برای تحقق نظارت عمومی بهره بگیرد.

گودرزی گفت: دو نیاز شهرداری و شهروندان با رونمایی از این سامانه ادغام می‌شود. بی‌تردید ما نیاز داریم در نظارت عمومی از ظرفیت گسترده شهروندان استفاده کنیم و از سوی دیگر شهروندان نیز در درخواست‌ها، شکایات، گلایه‌ها، پیشنهاد و انتقاد و تقدیرهای خود نیاز دارند که به صورت مستقیم و یکپارچه این موارد را با مدیران شهرداری در میان بگذارند لذا نیاز بود که برای ادغام این دو نیاز زیرساختی فراهم شود.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ کار خوبی بود که حدود ۱۸ سال پیش انجام شد اما در حین داشتن موارد مثبت زیاد، دوگانگی را نیز به همراه داشت؛ لذا پس از کار کارشناسی و بحث و بررسی نتیجتا سامانه یکپارچه‌ای طراحی شد تا با سرعت و دقت نسبت به دریافت و ثبت پیام شهروندان و بررسی و در مرحله بعد بازخورد به شهروند اقدام کند. اتفاق دیگر اضافه شدن این سامانه یکپارچه در فضای مجازی بود که سرعت دریافت و ثبت پیام را افزایش می‌دهد و به این ترتیب از همه ظرفیت‌ها در راستای رسیدگی به معضلات شهروندان استفاده کرده باشیم.