تعیین تکلیف ۷۷ مجوز جامانده در درگاه ملی مجوزها
تعیین تکلیف ۷۷ مجوز جامانده در درگاه ملی مجوزها
هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار تکلیف ۷۷ مجوز جامانده دستگاه‌ها را تعیین کرد و دستگاه‌های مربوطه ملزم به بارگزاری این مجوزها در درگاه ملی مجوزهای کشور شدند.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در آخرین نشست خود تکلیف ۷۷ مجوز جامانده دستگاه‌ها را تعیین کرد و دستگاه‌های مربوطه ملزم به بارگذاری این مجوزها در درگاه ملی مجوزهای کشور شدند.

 بر این اساس، تعداد ۱۳ عنوان مجوز جامانده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه آن به همراه کاربرگ راهنمای دریافت این مجوزها شامل شرایط مدارک و هزینه‌های صدور و بررسی مجوزهای وزارت مذکور اضافه می‌شود که در از این میان ۳ عنوان مجوز مربوط به سازمان امور اراضی کشور و ۱۰ عنوان مربوط به سازمان مرکزی تعاون روستایی است.

حذف مجوز گواهی صید قانونی آبزیان دریایی مبتنی بر قانون اروپایی ۱۵۰۰-۲۰۰۸ از فهرست مجوزهای بارگذاری شده در درگاه ملی مجوزهای کشور از دیگر مصوبات هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب بود.

۳ عنوان مجوز مربوط به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شامل مجوز ایجاد و راه‌اندازی شتاب دهنده تخصصی، تاییدیه پذیرش شمول استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، تاییدیه انتخاب و فعالیت کارگزاران مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این موارد را به فهرست مجوزهای خود اضافه خواهد کرد. ضمن آنکه مجوز ایجاد راه‌اندازی شتاب دهنده تخصصی به عنوان مجوز ثبت محور تعیین شده و صدور آنان خواهد بود.

علاوه بر این، ۱۷ عنوان مجوز جامانده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به فهرست مجوزهای این دستگاه در درگاه ملی مجوزها اضافه خواهد شد.

 ۲۶ مجوز جامانده سازمان ملی استاندارد، ۱۵ عنوان جامانده وزارت صنعت معدن و تجارت، یک عنوان مجوز مربوط به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دو مجوز جامانده شرکت فرابورس ایران نیز در این نشست تعیین تکلیف شد و به فهرست مجوزها در درگاه ملی مجوزهای کشور اضافه خواهد شد.