بسته هوشمندسازی خدمات قضایی تدوین شد
بسته هوشمندسازی خدمات قضایی تدوین شد

آی‌سی‌تی نیوز – دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تدوین و آماده شدن بسته «هوشمند سازی خدمات قضایی» با همکاری معاونت علمی و قوه قضاییه خبر داد. به گزارش ایرنا، ‌حسین ملازاده در اولین رویداد جذب سرمایه با اعطای اعتبار سرمایه گذاری در پردیس […]

آی‌سی‌تی نیوز – دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تدوین و آماده شدن بسته «هوشمند سازی خدمات قضایی» با همکاری معاونت علمی و قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش ایرنا، ‌حسین ملازاده در اولین رویداد جذب سرمایه با اعطای اعتبار سرمایه گذاری در پردیس نوآوری حقوق و قضایی که با حضور استارتاپ ها و سرمایه گذاران این حوزه به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد، افزود: قوه قضاییه با تلاش هایی که انجام شده، بیش از گذشته به سمت استفاده از فناوری حرکت کرده است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز که وظیفه رشد فناوری و رشد بازار فناوری را برعهده دارد، برای تحقق این امر به دستگاه قضایی کمک می کند.

وی بیان کرد: بازار فناوری یک بازار وسیع است، بنابراین جدا از بحث اقتصادی این فناوری، بحث عدالت اجتماعی و سرمایه اجتماعی در دنیا و در کشور ما ‌پر رنگ تر است، به همین خاطر با همکاری قوه قضاییه بسته «هوشمندسازی خدمات قضایی» را آماده کرده ایم و سعی داریم این امر را جلو ببریم.

ملازاده ادامه داد: در این بسته سعی شده نیازهای قوه قضاییه در بخش های مختلف با استفاده از توان استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان کشور مرتفع شود و هر آنچه که امکان پذیر باشد با استفاده از فناوری در حوزه قضایی ارایه کنیم تا عموم مردم و مجموعه های صنفی از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در قوه قضاییه سند تحول قضایی، تهیه، آماده و منتشر شده است، گفت: با توجه به اینکه ذات استارتاپ ها خلاقانه است، پیشنهاد می شود استارتاپ ها و فعالان شرکت های دانش بنیان مطالعه ای از این سند داشته باشند و از آن ایده بگیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و این ستاد آماده همکاری با قوه قضاییه در زمینه استفاده از فناوری و رفع مشکلات آنها با کمک استارتاپ ها و دانش بنیان ها است و در مقابل آمادگی دارد هر مشکلی را که استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در زمینه حقوقی و قضایی داشته باشند با کمک قوه قضاییه به رفع آن کمک کند و این مباحث را جلو ببرد.

در این رویداد هشت استارتاپ امضا نو، دستیار صوتی شریف (رومند)، سامانه جامع خدمات حقوقی دادیاب، ‌لیگالند، سامانه جامع حقوقی کس بو کار پرونده، ایداد، پلتفرم حقوقی تکداد و عدلینو در حضور ۱۵ سرمایه گذار محصولات خود را معرفی کردند.