آی‌سی‌تی نیوز – سازمان فاوای شهرداری تهران، میزبان مدیرعامل و مدیران سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران بود و مهم‌ترین مسائل در خصوص پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی از طریق کد QR، بررسی شد. به گزارش فارس، سازمان فاوای شهرداری تهران، میزبان مدیرعامل و مدیران سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران بود و مهم‌ترین مسائل در خصوص پرداخت الکترونیک کرایه […]

آی‌سی‌تی نیوز – سازمان فاوای شهرداری تهران، میزبان مدیرعامل و مدیران سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران بود و مهم‌ترین مسائل در خصوص پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی از طریق کد QR، بررسی شد.
به گزارش فارس، سازمان فاوای شهرداری تهران، میزبان مدیرعامل و مدیران سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران بود و مهم‌ترین مسائل در خصوص پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی از طریق کد QR، بررسی شد.

مهدی اسماعیل‌بگی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خواستار توسعه سامانه‌های تحت پوشش سازمان فاوای شهرداری تهران شد و اظهار کرد: در حال حاضر برای تاکسی‌های شهر تهران، نیاز به سامانه‌ی پرداختی هستیم که علاوه بر امکان استعلام مشخصات راننده، مبلغ کرایه درج شده و میزان رضایت و ثبت شکایات نیز در آن لحاظ شده باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران یکی از دغدغه‌های موجود در حوزه پرداخت الکترونیک را مسئله فرهنگی عنوان کرد و گفت: پیش از استفاده از نرم‌افزار، نیازمند ایجاد اعتماد برای دو ضلع پرداخت الکترونیک یعنی رانندگان و مسافران هستیم و در این راستا، سازمان فاوا نیز با ارائه پلتفرمی دسترس‌پذیر و آسان، نقش مهمی بر عهده دارد.
رضا واحدی‌فر سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران نیز در این جلسه، وجود یک داشبورد مدیریتی برای تحلیل داده‌های موجود در حوزه تاکسیرانی را یک ضرورت خواند و در این‌باره گفت: داده‌های زیادی در حوزه تاکسیرانی وجود دارد که باید روند تحلیل آن‌ها در اختیار بدنه مدیریت قرار گیرد و سازمان فاوا آمادگی دارد تا در این زمینه نیازهای تاکسیرانی را احصاء و اجرایی کند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هوشمندسازی پرداخت کرایه به صورت الکترونیک را آموزش مدیران خط و رانندگان تاکسی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سازمان فاوای شهرداری تهران، اقداماتی را در خصوص آموزش رانندگان انجام داده است اما برای به‌دست آوردن نتایج بهتر و جلب نظر رانندگان نیاز به افزایش همکاری‌ها است.

بر اساس این گزارش در این جلسه، جدیدترین فناوری الکترونیک در خصوص نمایش تراکنش مالی به رانندگان، معرفی و ویژگی‌های آن، به نمایش درآمد.

همچنین کارشناسان سازمان فاوای شهرداری تهران دو سرویس جدید ussd را معرفی کردند؛ این سرویس‌ها به رانندگانی که اپلیکیشن‌های پرداخت را نصب ندارند، این امکان را می‌دهد تا تراکنش مالی پرداخت کرایه را در لحظه بررسی کنند.