انتقاد از تاخیر در اجرای قانون سامانه مؤدیان و سامانه فروشگاهی
انتقاد از تاخیر در اجرای قانون سامانه مؤدیان و سامانه فروشگاهی
عضو شورای شهر تهران گفت: قانون ایجاد سامانه مودیان و سامانه فروشگاهی بیش از یک سال است به تاخیر افتاده و باید توضیح داده شود چند درصد از این سامانه شکل گرفته و چه زمانی افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، امروز پس از سخنان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در صحن شورای شهر، تاکید کرد که نظام امور مالیاتی باید با استفاده از اطلاعاتی در حوزه حمل و نقل، گمرک، بازرگانی، بانکی، صنعت و سایر حوزه ها و پردازش اطلاعات، بتواند آنالیز اطلاعات انجام و نظام مالیاتی هوشمند را ایجاد کند.

وی با طرح چند پرسش از رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: قانون ایجاد سامانه مودیان و سامانه فروشگاهی بیش از یک سال است که به تاخیر افتاده و باید توضیح داده شود که چند درصد از این سامانه شکل گرفته و چه زمانی افتتاح می شود.

پیرهادی با اشاره به سخنان رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر دریافت مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: به تفکیک مشخص شود که چقدر از این مالیات به شکل نقد، چقدر اقساط بوده و سهم تهران از آن چقدر است.

وی با اشاره به اینکه شرایط تهران به دلیل موضوع حمل و نقل، موضوعات حاکمیتی و اقتصاد کشور و تمرکز قسمتی از آن در کلان شهر تهران، متحمل هزینه هایی می شود، تأکید کرد که در بسیاری از موارد شهرداری تهران به تنهایی هزینه‌های بسیاری که مربوط به استان تهران است را متحمل می‌شود.