امیدواریم اختلال سامانه‌های شهرداری تا پایان هفته برطرف شود
امیدواریم اختلال سامانه‌های شهرداری تا پایان هفته برطرف شود
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه‌های شهرداری تهران بعد از حمله سایبری گفت: ما امیدواریم تا پایان هفته این مشکل به طور کامل برطرف شده و اکثر سیستم‌ها فعال شده و مردم برای استفاده از خدمات شهری الکترونیکی با مشکل مواجه نباشند.

“ناصر امانی” عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت سامانه‌های شهرداری تهران بعد از حمله سایبری، گفت: در این خصوص ما با دوستان در شهرداری تهران صحبت کرده‌ایم و پیگیر این موضوع بوده‌ایم. دوستان در شهرداری در حال بررسی حمله‌ای است که به سیستم‌ها شده است و باید با احتیاط حرکت کنند و همین امر باعث شده است تا اقداماتی که در خصوص اصلاح این وضعیت انجام می‌شود، زمان‌بر شود. مسئولان شهری در تلاش هستند که یکی یکی این سیستم‌ها را دوباره به مدار وارد کند.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: ما امیدواریم تا پایان هفته این مشکل به طور کامل برطرف شده و اکثر سیستم‌ها فعال شده و مردم برای استفاده از خدمات شهری الکترونیکی با مشکل مواجه نباشند.

امانی در پاسخ به این سوال که برای تقویت سیستم‌های شهرداری اقدامی انجام خواهد شد؟ گفت: علت اینکه با احتیاط و با کندی فعال شدن سیستم‌ها پیش می‌رود به این دلیل است که هم خلاءهایی که وجود داشته و باعث شده این حمله صورت بگیرد را شناسایی کنند و همچنین با تمهیداتی که انجام می‌دهند ان‌شاءالله جلوی حملات احتمالی بعدی را بگیرند. همانطور که می‌دانید این اولین حمله سایبری در ایران نیست. حملات در سال‌های گذشته به سیستم‌های دیگری نیز شده است، اما به دلیل اینکه از سیستم‌های شهرداری مردم استفاده بیشتری می‌کنند، طبیعتا این مشکل بازتاب بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: مدیران شهرداری به صورت ۲۴ساعته در حال فعالیت هستند تا این مشکل را رفع کنند و تلاش می‌کنند تا هم داده‌ها و اطلاعات مردم که در اختیار شهرداری است، حفاظت شود و مورد دستبرد قرار نگیرد و هم اینکه مجددا سیستم‌ها فعال شود.