آی‌سی‌تی نیوز – محمدعلی اخوت پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با برنامه «گفتگوی علمی» در مورد معایب و مزایای نسخه نویسی الکترونیک مصاحبه کرد. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نسخه الکترونیک کار جدیدی نیست گفت: این کار توسط شرکت‌های بیمه و داروخانه‌ها انجام می‌شده اما […]

آی‌سی‌تی نیوز – محمدعلی اخوت پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با برنامه «گفتگوی علمی» در مورد معایب و مزایای نسخه نویسی الکترونیک مصاحبه کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نسخه الکترونیک کار جدیدی نیست گفت: این کار توسط شرکت‌های بیمه و داروخانه‌ها انجام می‌شده اما از این پس باید توسط پزشکان نوشته شود.

وی با بیان اینکه پزشکان را برای نوشتن نسخه الکترونیک علاقمند نکردیم ادامه داد: برخی مشکلات وجود دارد که موجب مقاومت مصرف کننده این سیستم شده است. سختی کار کردن با سیستم رایانه، ضعف پلتفرم‌های اینترنتی، عدم وجود یک سیستم یکپارچه در بیمه‌ها، نبود زبان پزشکان در این سیستم، امنیت اطلاعات بیماران و هزینه بر بودن اجرای این سیستم از جمله مشکلات پیاده سازی نسخه الکترونیک است که موجب عدم اجرایی شدن آن می‌شود.

اخوت پور در مصاحبه با رادیو گفت و گو پرونده الکترونیک سلامت را هدف غایی این سیستم دانست و اظهار کرد: بیمه‌های تکمیلی تا این لحظه به این سیستم متصل نیستند و این سیستم باید اجرایی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: برای امنیت اطلاعات بیماران باید قانون مشخصی تدبیر کرد.