اختلال در شهرداری مشهد بعد از حمله سایبری به شهرداری تهران
اختلال در شهرداری مشهد بعد از حمله سایبری به شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد (فاوا) گفت: به‌محض رفع مشکلات، قطعی من‌کارت رفع می‌شود، اما زمان مشخصی ندارد.

مهدی بدیع‌فرخد، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد، درباره قطعی من‌کارت‌ در مشهد، گفت: سامانه شارژ من‌کارت هیچ مشکلی ندارد و مشکل از سوئیچ‌های بانکی متصل به سامانه است. باتوجه‌به خرابکاری سایبری صورت‌گرفته که منشأ آن مشخص نیست، دسترسی به سرورها در تهران محدود شده است و به‌دنبال‌ آن تا زمانی که این مشکل رفع نشود، سامانه من‌کارت نیز همین وضعیت را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دائم پیگیر رفع این مشکل هستیم، افزود: اکنون شهروندان بهای نقدی ۱۰۰۰تومان را برای اتوبوس و مترو پرداخت می‌کنند تا این مسئله حل شود.
وی همچنین درباره خاموشی تابلوهای اطلاع‌رسانی شهرداری در شهر، گفت: این تابلوها اکنون مشکلی ندارند و به‌زودی روشن می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، ظهر روز ۱۲خردادماه، بر اثر حمله سایبری دسترسی به سایت شهرداری تهران و سایت «تهران من» قطع شد. به دلیل این اتفاق و قطعی سوئیچ های بانکی سید ناصر نعمتی،رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد در توییتی گفت: به دلیل اختلال در سامانه شارژ « من کارت» در پی حمله سایبری به فاوای تهران قرار داشتن سرورهای شرکت خدمات دهنده شارژ « من کارت » در آن مجموعه، تا رفع اختلال مبلغ استفاده نقدی و غیر نقدی برابر است.