اجرای امضای الکترونیکی پزشکان در بستر موبایل تا پایان خرداد
اجرای امضای الکترونیکی پزشکان در بستر موبایل تا پایان خرداد
آی سی تی نیوز -رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: موضوع مهم امضای الکترونیک پزشکان برای تحقق موضوع نسخه الکترونیک در بستر برنامه‌های تلفن همراه تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد رییس‌زاده در گفت و گویی اظهار داشت: برای تحقق امضای الکترونیک به عنوان وظیفه قانونی که مجلس در بودجه ۱۴۰۱ در زمینه اجرای نسخه الکترونیک به عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته است تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار کارت هوشمند دارای امضای الکترونیک؛ صادر شده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور هر کدام از پزشکان درخواستی برای امضای الکترونیکی داشته باشند در کمترین زمان کارت امضای الکترونیک آنها صادر خواهد شد چون معطلی و در نوبت دریافت کارت برای پزشکان نداریم.

رییس‌زاده افزود: در بحث اجرای نسخه الکترونیک جامعه پزشکی حداکثر همکاری را داشتند، در این زمینه همکاری پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان و سایر گروه های پزشکی را شاهد بودیم که خوشبختانه اکنون به این وضعیت رسیده‌ایم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: یکی از فعالیت هایی که سازمان نظام پزشکی برای تحقق امضالی الکترونیک پزشکان انجام داد، بحث آموزش نسخه الکترونیک بود تا با این اقدام همه پزشکان و همکاران با این ساختار و آموزش بیشتر آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، طرح نسخه الکترونیک از اول دی‌ماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی در کشور برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت اجرا شد، پرونده الکترونیک سلامت شامل همه اسناد و مدارک تشخیصی و درمانی و دارویی بیماران است. پرونده‌ای که باید بتوان با یک کد ملی و شماره تلفن همراه به آن دسترسی پیدا کرد و در کشور و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از سوی مراکز بهداشتی و درمانی قابل مشاهده باشد.

براساس اعلام سازمان بیمه سلامت ایران، در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد نسخ بیمه‌شدگان این سازمان به صورت الکترونیک است و بیشتر استان‌ها نیز بیش از ۹۸ درصد نسخ خود را به صورت الکترونیک صادر می‌کنند.

براساس آمار این سازمان، همچنین از مجموع ۸۶ هزار و ۲۵۸ پزشک طرف قرارداد با این سازمان، ۷۷ هزار و ۳۰ نفر نسخه‌های ۱۰۰ درصد الکترونیک می‌نویسند و ۴ هزار و ۱۲۱ نفر بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد نسخه‌ها را تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به صورت تمام الکترونیک نوشته‌اند. تعداد ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نسخه الکترونیک ننوشته‌اند.

براساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با همکاری سه وزارتخانه‌ بهداشت، ارتباطات، اطلاعات و بیمه‌ها، طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تا پایان سال جاری کامل اجرا خواهد شد.