آغاز نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های خراسان جنوبی
آغاز نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های خراسان جنوبی
معاون سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: از امروز در راستای شفاف سازی خرید نان از منظر نوع آرد، میزان مصرف و کنترل قیمت دستگاه کارتخوان هوشمند و مشترکی به صورت هماهنگ توسط بانکی که سامانه فروش آرد را در اختیار دارد در نانوایی ها نصب می شود.

به گزارش شبستان «الیاس جویبان» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دستگاه برای تمام نانوایی های فعال استان نصب می شود، گفت: در این مرحله نوع نان از طریق مشتری انجام و محاسبه قیمت از طریق دستگاه از پیش تعیین شده انجام می شود، قیمت نان بدون تغییر و افزایش به همان قیمت قبلی که عرضه می شده، خواهد بود.

وی با بیان اینکه یارانه ناشی از صرفه جویی در مصرف آرد در این مرحله بخشی از آن به حساب نانوایان در راستای جبران بخشی از هزینه های آنها واریز خواهد شد، افزود: مردم نان را با قیمت قبلی تهیه خواهند کرد و مشتری هر تعداد نان را که بخواهد تهیه می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به مختار بودن مشتری که را از نان و نانوایی خاصی تهیه می کند، تحویل آرد به نانوایی ها بر اساس میزان پخت هر نانوایی تحویل داده خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی تصریح کرد: با اجرای این طرح نانوایی‌ها سهمیه های متفاوتی از آرد را در ماه با توجه به میزان فروششان دریافت خواهند کرد.

جویبان با بیان اینکه این طرح سبب می شود نانوایی ها کیفیت نان خود را افزایش دهند، افزود: دستگاه کارت خوان در نانوایی های آزاد پز هم نصب خواهد شد.

وی گفت: ۷۶۵ واحد فعال نانوایی در استان داریم که از آرد یارانه ای استفاده می کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: تمامی واحدهای تولیدی، واحدهای پخش عمده و خرده فروشی ملزم هستند تا در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند، و باید اطلاعات مربوط به خرید و یا فروش را هم ثبت کنند، واحدهای قبلی و جدید هم باید کد پستی خود را در این سامانه ثبت کنند و در این مرحله مجوز فعالیت خود را بارگذاری کنند.

جویبان ادامه داد: در سامانه جامع تجارت هیچ شخص حقیقی فاقد پروانه که بتواند خرید و فروش داشته باشد را نخواهیم داشت و هر گونه خرید و فروش خارج از سامانه هم به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب و هر گونه نگهداری کالا در انبار بدون اینکه اطلاعات آن در سامانه ثبت باشد، قاچاق کالا محسوب می شود.

وی از تمامی واحدهای تولیدی، شرکت های پخش، عمده فروشی ها و خرده فروشی ها خواست تا در سامانه جامع تجارت ثبت نام و اطلاعات خرید و یا فروش خود را ثبت کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به آمار صادرات و واردات، گفت: از ابتدای امسال میزان ۵۳ میلیون دلار به ارزش ۱۸۰ هزار تن از استان خارج و به کشورهای همسایه ارسال شده است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به ارز یک هزار و ۸۸۳ تن میزان کالای وارداتی استان بوده است؛ همچنین میزان سه هزار و ۵۲۵ مسافر و یک هزار و ۱۸۸ نفر هم مسافر خروجی از طریق گمرکات استان داشته ایم.