گوگل باید در اروپا اطلاعات نادرست درباره افراد را حذف کند
گوگل باید در اروپا اطلاعات نادرست درباره افراد را حذف کند
آی سی تی نیوز - دادگاه عالی اتحادیه اروپا اعلام کرد درصورتیکه مشخص شود اطلاعات درباره یک فرد در نتایج جستجوی گوگل اشتباه است، باید این اطلاعات حذف شود.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد در صورتی درخواست فرد نشان دهد اطلاعات موجود در گوگل به طور آشکار نادرست است، این موتورجستجوی آمریکایی باید آن داده ها را تغییر دهد.

افراد در اتحادیه اروپا حق دارند تحت سیاستی که «حق فراموشی» نام دارد از گوگل و دیگر موتورهای جستجو بخواهند لینک های اطلاعات قدیمی یا خجالت آور درباره خودشان را حذف کنند.

قوانین سختگیرانه حفاظت از داده ها در این منطقه به مردم حق می دهد هنگام جستجوی نام شان در فضای آنلاین اطلاعات را کنترل کنند اما قوانین بیشتر اوقات نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌ها را در برابر حق اطلاع عمومی قرار می‌دهد.

البته گوگل از این تصمیم استقبال نکرده است. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: از سال ۲۰۱۴ میلادی ما به شدت مشغول فعالیت هستیم تا قانون حق فراموشی را در اروپا اجرا کنیم و توازنی بین حق مردم به دسترسی اطلاعات و حفظ حریم خصوصی ایجاد کنیم.

این رای مربوط به شکایتی است که توسط دو مدیر در یک گروه سرمایه گذاری در عالی ترین دادگاه آلمان ثبت شده بود.

این دو از گوگل خواسته بودند نتایج جستجو مبتنی بر نامه های آنها که به انتقاد از مدل سرمایه گذاری گروه مرتبط می شد را حذف کند. آنها مدعی بودند مقالات موجود در نتایج جستجوی گوگل اشتباه هستند.