چین به دنبال تولید نسخه ChatGPT
چین به دنبال تولید نسخه ChatGPT
آی سی تی نیوز - این روزها خبرهای چت بات ChatGPT در حال ترند شدن است و چینی ها هم که سعی کردند از این غافله عقب نمانند؛ به دنبال تولید نسخه خود از این چت بات هستند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، یک منبع آگاه به رویترز گفت که شرکت بزرگ چینی بایدو در حال برنامه ریزی برای راه اندازی سرویس چت بات هوش مصنوعی مشابه ChatGPT  در ماه فروردین است.

شرکت فناوری چینی قصد دارد این سرویس را به عنوان برنامه کاربردی مستقلی راه اندازی و به تدریج آن را در موتور جستجوی خود ادغام کند. فناوری ChatGPT با یادگیری از حجم عظیمی از داده‌ها کار می‌کند و به درخواست‌های کاربران به شیوه‌ای انسان‌مانند پاسخ دهد. چت بات ها در چین در حال حاضر بر تعامل اجتماعی تمرکز دارند، در حالی که ChatGPT در کارهای حرفه‌ای‌تر مانند برنامه‌نویسی و مقاله‌نویسی بهتر عمل می‌کند.

به گفته این شخص، بایدو در نظر دارد زمانی که کاربران درخواست جستجو می کنند، به جای فقط نشان دادن پیوندها، نتایج ایجاد شده توسط چت بات را هم با آن ترکیب کند. البته بایدو از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

به گزارش رویترز، شرکت مایکروسافت هم یک میلیارد دلار سرمایه گذاری روی OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو دارد که به دنبال افزایش آن بوده است. این شرکت همچنین برای افزودن نرم افزار تولید تصویر OpenAI به موتور جستجوی بینگ با چالشی جدید مواجه است.

بایدو مستقر در پکن سرمایه گذاری زیادی روی فناوری هوش مصنوعی، از جمله خدمات ابری، تراشه ها و خودروهای خودران انجام داده، زیرا به دنبال تنوع بخشیدن به منابع درآمد خود است.

این شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان ماه گذشته، از سه ابزار مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد که فناوری به آنها اجازه می دهد نقش های فیلمنامه نویس، تصویرگر، تدوینگر یا انیماتور را بر عهده بگیرند.