پکن از توسعه رقبای چت باتGPT در چین پشتیبانی می کند
پکن از توسعه رقبای چت باتGPT در چین پشتیبانی می کند
آی سی تی نیوز - دفتر اقتصاد و فناوری اطلاعات پکن از پشتیبانی پایتخت چین از شرکت های بزرگ برای ساخت مدل های هوش مصنوعی که Chat GPT را به چالش بکشند، خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مقامات این شهر در بیانیه ای اعلام کردند از سرمایه گذاری شرکت های کلیدی در ساخت یک چهارچوب با منبع باز و سرعت بخشیدن به ذخیره داده های اساسی پشتیبانی می کنند.

همچنین دفتر اقتصاد و فناوری اطلاعات پکن اعلام کرد طبق آمار اکتبر ۲۰۲۲ میلادی ۱۰۴۸ شرکت هسته هوش مصنوعی یا ۲۹ درصد کل شرکت های توسعه دهنده این فناوری در چین در همین شهر فعالیت می کنند. در همین راستا مقامات به دنبال روش هایی برای پرورش نیروهای مستعد در این زمینه و انجام تحقیق در حوزه هایی مانند حکمرانی اخلاقی هستند.

شرکت «اوپن آ. آی» با پشتیبانی مایکروسافت سیستم هوش مصنوعی Chat GPT را ارائه کرده که به سریع‌ترین برنامه کاربردی مصرف‌کننده در تاریخ تبدیل شده است و به سرعت آگاهی در چین در مورد میزان پیشرفته بودن هوش مصنوعی ایالات متحده را گسترش می دهد.

هرچند ساکنان چین نمی توانند حساب های کاربری در اوپن آ . آی بسازند تا به چت بات هوش مصنوعی مذکور دسترسی یابند، اما شرکت های چینی عجله دارند به سرعت این فناوری را با محصولات خود یکپارچه کنند. شرکت های بزرگ چینی مانند بایدو و علی بابا نیز مشغول توسعه رقبای Chat GPTهستند.

رگولاتورهای چینی تاکنون درباره این چت بات اظهار نظری نکرده اند.