هزینه ۷۲۵ میلیون دلاری متا برای رسوایی کمبریج آنالایتیکا
هزینه ۷۲۵ میلیون دلاری متا برای رسوایی کمبریج آنالایتیکا
آی سی تی نیوز - متا پلتفرمز برای تسویه شکایتی که فیس بوک را متهم کرده بود به طرف های ثالث (ازجمله کمبریج آنالایتیکا) اجازه دسترسی به داده های خصوصی کاربران را می دهد، ۷۲۵ میلیون دلار پرداخت می کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این اقدام برای تسویه شکایتی قدیمی انجام می شود که طبق آن در سال ۲۰۱۸ میلادی فاش شد فیس بوک به شرکت مشاوره سیاسی «کمبریج آنالایتیکا» اجازه داده تا به داده های ۸۷ میلیون کاربر دسترسی یابد.

وکلای شاکیان اعلام کردند این بالاترین مبلغ تسویه برای یک شکایت دسته جمعی در خصوص حریم خصوصی داده ها است و همچنین بالاترین مبلغی به حساب می آید که متا تاکنون برای تسویه هرگونه شکایتی پرداخته است.

طبق شرایط تسویه که برای تایید به قاضی دادگاهی در سانفرانسیسکو ارائه شده، متا به هیچ گونه خطایی اعتراف نمی کند. شرکت در بیانیه ای اعلام کرد تسویه مذکور به نفع جامعه و همچنین سهامداران است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: طی ۳ سال گذشته ما روش خود را برای حفظ حریم خصوصی تغییر دادیم و چند برنامه گسترده در این زمینه اجرا کردیم.

شرکت کمبریج آنالایتیکا که اکنون دیگر فعالیت نمی کند برای موفق شدن کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی فعالیت می کرد و برای هدف گیری و ایجاد پروفایل رای دهندگان به داده های خصوصی میلیون ها حساب کاربری فیس بوک دسترسی یافت.

این شرکت بدون رضایت کاربران و از طریق یک محقق دست یافت که از سوی فیس بوک اجازه داشت با استفاده از یک اپ در شبکه اجتماعی مذکور داده های میلیون ها کاربر را جمع آوری کند.